Pazarlamacıların %61’i SEO çalışmaları ile organik sonuçlarda marka varlığını arttırmanın ilk öncelikleri olduğunu vurguluyorlar.

Rekabette en önde olabilmek ve organik arama varlığınızı üst düzeyde tutabilmek için iyi bir SEO kontrol listesine ihtiyacınız olacaktır. Bu nedenle içeriğinizi optimize etmenize, kaliteli organik trafik çekmenize ve daha fazla dönüşüm sağlamanıza yardımcı olacak önemli kriterlerden oluşan SEO kontrol listesi derledim.

Alakalı, Kaliteli İçerikler Üretin

Bu madde ne olursa olsun ilk ve değişmez kuralınız olmalıdır. İçeriğiniz hangi formatta olursa olsun kullanıcı için değerli ve amacına uygun olmalıdır.

İçeriğiniz ile ilgili yola şu iki madde ile başlayabilirsiniz;

1- Anahtar Kelime Araştırması Yapın

Araştırmanızı hedef kitleniz için önemli terimleri bulmak için yapın. İlgili konuları cevaplamak için kullanıcılar hangi konuları ve cümleleri arıyorlar? Rakipleriniz hangi anahtar kelimeleri hedeflemiş? rekabetçi arama görünümünüze hangi anahtar kelimelerin uyduğunu ve hedef kitlenizi hedefleyen başka rakipleri inceleyerek (Premium SEO Toolları ile bunu yapabilirsiniz) onların izlediği yolları inceleyin, vurgulanan kelimelere odaklanın.

2-Hedef Anahtar Kelimelerinizi Arayın

Anahtar kelime araştırmasını tamamladıktan sonra, Google’ın kullanıcılara arama terimlerine göre ne bulmayı planladıklarını düşünerek filtreden geçirdiği arama sonucu sayfalarında hedef anahtar kelimelerinizi aratın. Eğitim ile ilgili bir arayış mı? Bir alış veriş mi yapmak istiyorlar? Bu, ne tür bir SEO içeriği ürettiğinize rehberlik etmelidir.

Şu 5 soru ile içeriğinizi kurgulayabilirsiniz;

Yazmadan önce soru-cevap yaparak;

Talep Var mı?

Müşteri Hangi Söz Dizimini Kullanıyor?

Müşteri yaşam döngüsünün hangi aşamasını ele alıyor? 

Araştırmacının çıkarlarına göre hizmetiniz ne kadar iyi?

Okuyucunun bundan sonra ne yapmasını istersiniz?

(Bu konu hakkında detaylı bilgilere SEO Uyumlu İçerik linkinden erişebilirsiniz.)

 

Sayfa İçi SEO Kontrol Listesi

Kalite içeriğinizi kullanıcıların ve arama motorlarının gözünde taranabilir ve okunabilir hale getirmek için yapabileceğiniz SEO kontrol listesine bakalım.

3- Düşük Kelime Sayısı Olan Sayfaları Kontrol Et

Sayfalarınızdaki metin oranı, arama motorlarına sağlayabileceğiniz içeriğin derinliğini ve kalitesini gösterir. Kelime oranı düşük olan sayfalar arama sonuçları sayfasında çok iyi konumda yer almayabilir.

Her sayfanın oluşumu itibari ile kelime sayısı değişiklik gösterebilir. İçeriğiniz özgün, alakalı ve kullanıcı ihtiyacını karşılayan belirli bir anahtar kelimeyi hedeflediği sürece sorunsuz demektir.

4- Alt Başlıkları, Listeleri ve Tabloları Birleştirin

İçerik kurgunuzda başlık, tablo ve listeleme kullanmak yazının daha rahat okunmasını sağlar. SEO’da içerik kuralları arasında okunabilirliği gözetmek kullanıcı deneyimi açısından oldukça önemlidir. Hedef anahtar kelimenizi veya anahtar kelime türevlerini uygun olduğu alanlarda başlıklara ekleyin.

Tablo ve listeleme kullanmak Öne Çıkan snippet elde etmenize yardımcı olabilir. Daha doğru kullanımı “Featured Snippet” olan özellik, genellikle kısa paragraflar, listeler veya tablolar içerir. Öne çıkan snippet konumunu alma olasılığını artırmak için bu içerik biçimlerinden birinde arama potansiyeli olan soruları yanıtlayın.

5- Başlık Etiketlerinizi Kontrol Edin

Arama motorları, bir sayfadaki içeriğin bir kullanıcı için ne kadar faydalı olup olmadığını anlamak için başlık etiketlerini kullanır.  <title> </title>

Arama motorları birden fazla arama sonucu gösterdiğinden, kısa ve açıklayıcı bir başlık kullanıcının bağlantınız ile etkileşime geçme kararında etkili olur.

Yinelenen başlık etiketleri, sitenizdeki her sayfanın alaka düzeyini belirlemeye çalışan arama motorlarının karar mekanizmasını karıştırır. Sayfalarınız için benzersiz başlık etiketleri oluşturduğunuzdan emin olun. Sayfalarınızda içerik büyük ölçüde aynıysa, Google’a aramada hangisinin önemli olduğunu göstermek için sayfalardan birine canonical url etiketi ekleyin.

Eksik başlık etiketleri: Kullanıcılar ve arama motorları bir bağlantının ne ile ilgili olduğunu anlamak için sayfa başlığını kullanır. Eksik başlık etiketleri bir sayfanın SERP’lerde bu içerik için sıralama durumunu tehdit eder.

Uzun başlık etiketleri: Sayfa başlığınız 65 karakterden uzunsa, arama sonucu sayfasında görüntülendiğinde kesilebilir. Kesilen başlıklar tıklama oranına negatif etki yaratabilir. Görünebilir başlık tam olarak ne sunduğunuzu ifade eder ve arama motoru robotları da bunu benimser.

Açıklayıcı, benzersiz başlıklı sayfalar arama motorları tarafından tercih edilen bir kullanım şeklidir.

6- Alakalı Meta Açıklamaları Ekleyin

Meta-Description, sayfalarınız ile ilgili açıklayıcı metindir.  Arama motorları her zaman yazdığınız tanım içeriğini görüntülemese bile, ilgi çekici bir açıklama yazmak önemlidir. Açıklama alanı başlıkta geçen anahtar kelime ve içeriğin amacını yansıtacak şekilde düzenlenmelidir.

Birden fazla sayfa için yinelenen meta description etiketlerine dikkat edin. Bu durum görünürlüğünüze etki edeceği gibi, kullanıcıların sayfalar arası ayrım yapmasını zorlaştırması nedeni ile arama motorlarından gelen trafiğiniz de düşüş gözlemlenebillir.

7- Resim Açıklamaları Ekleyin

Image Alt Tag; resim açıklamaları, arama motorlarına sitenizin metin olmayan içeriklerini dizine eklemesi için yardımcı olur. Resim açıklamalarına ve başlıklarına bulunduğu sayfa yada konusuna uygun anahtar kelimeler ekleyin. Bu resimlerin arama motoru sonuçlarında görünmesine ve potansiyel olarak sitenize trafik çekmesine fayda sağlayacaktır. Resim açıklamaları metin tarayıcıları, ekran okuyucuları veya diğer yardımcı teknolojileri kullananlara da yarar sağlar.

8- URL Uzunluğunu Kontrol Edin

İçeriğin tam adını URL’de kullanmak cazip gelse de, çok uzun ilerleyen URL’lere dikkat edin. Uzun URL’ler arama sonuçları sayfasında kesilir ve kullanıcıların tıklama tercihlerinde negatif etki yaratabilir. Daha kısa URL’lerin sosyal olarak paylaşılması daha kolay ve okunaklıdır.

Ayrıca hedeflenen konuya ilişkin en güçlü anahtar kelimeyi yada türevi olan kullanımını tercih etmek faydalıdır. URL üretiminde tüm anahtar kelimeleri geçirerek bir fayda görürüm yanılgısına düşerek, değersiz sayfalar üretmeyin.

9- Uygun Miktarda Dış Bağlantılar Ekleyin

İçerikleriniz de uygun bir anlatım yer alıyorsa alakalı sayfalara bağlamaktan çekinmeyin. Bu, kendi web sitenizde yer alan başka bir sayfaya dahili bağlantı yada saygın başka bir siteye harici bağlantı olabilir.

Çok fazla bağlantı eklememeye dikkat edilmelidir. Çok fazla bağlantı, arama motorlarının sayfanın kalitesini değerlendirme de olumsuz etki yaratabilir ve sitenizde gezintiyi zorlaştırabilir. Sayfalarda kullanıcı kaynaklı içerik oluşturuluyor ise, bu içeriklerin spam bağlantıları ile dolu olmadığından emin olun.

Alıntılı içerik paylaşımlarında kaynak göstermeyi ihmal etmeyin.

10- Makalelerinizi Birbirine Bağlayın

Site içi bağlantılar, sitenizdeki sayfaların birbirine yönlendirilme şeklini belirtir. Yerinde kullanılan bağlantılar, ziyaretçilerin sağladığınız içerikte gezinmesine yol gösterici bir kaynak olur. İyi bir site içi bağlantı kurgusu, artan ve daha kaliteli ziyaretçi etkileşimi anlamına gelir. Kaliteli bir içeriğiniz den alakalı yeni bir sayfaya doğru bir bağlantı sağlamanız arama motorları tarafından yönlendirilmesini ve indekslemesine daha hızlı etki eder. Bu durumda sıralama durumuna olumlu etki sağlayacaktır.

11- Duplicate Content (Kopya İçerik Sorunları)

Yinelenen içerik, birden fazla URL’de görünenle aynı yada benzerlik oranı yüksek olan içeriği ifade eder. Arama motorları her bir içeriğin uygunluğuna ve özgünlüğüne öncelik vermektedir. Arama sonuçları sayfasında özgün olan her bir içeriğe değer verilir ve kopya olan diğer sayfalar indekslenmiş olan diğer sayfanızın görünürlüğünü tehdit eder. Canonical URL kullanımı yada 301 Redirect yönlendirmesi ile yinelenen içeriği kontrol altına alabilirsiniz.

12- 404 Not Found (Hata Sayfaları)

HTTP 404 kodu, bir ziyaretçinin sitenizde olmayan bir sayfaya erişmeye çalıştığında (silinmiş veya taşınmış) görünür. Taşıma işlemlerinde hep belirttiğimiz gibi 301 Redirect kullanımı en uygun çözümdür.

Sayfa bulunamadı, sayfaları ziyaretçiler için daha iyi bir deneyim yaratabilir. Arama motorlarına var olmayan bir sayfaya trafik göndermemelerini belirtir. 404 Not found page için doğru ve kullanıcıyı içeride tutabilecek şekilde düzenlemeler sağlamalısınız.

 

Teknik SEO Kontrol Listesi

Sitenizin içerik kalitesi ne kadar iyi olursa olsun, teknik açıdan SEO ihlaline sahip bir site istediği sıralama kapasitesine ulaşamayabilir.

14- Performans Sorunlarını Çözme

Web sitenizin yüklenme hızı, kullanıcı deneyimi, dönüşüm oranları ve arama motorlarının indeksleyebileceği sayfa sayısı üzerinde büyük bir etkiye sahiptir. Gereksiz yükleme boyutlarını ziyaretçinin yolculuğuna dahil etmek, sitenizi rakiplerinize gitmek için terk etmelerine neden olacaktır. Bu durum dönüşüm oranlarınızı azaltır. Arama motorlarının talep ettiği “Tarama Bütçeleri” bellidir. Ulaşılmaya çalışılan sayfa olabilecek en kısa sürede indirilebilir olmalı ve yanıt vermelidir. Sayfalarınızın kolay ve hızlı erişilebilir olması, dış sorgularının azaltılması önemlidir.

15- Mobil Kullanım Kolaylığı

Google, 2018’in başlarında mobil öncelikli indeksleme duyurusunu yaptı. Siteniz mobil dostu değilse, sıralamalarınızın düştüğünü görebilirsiniz. Google kullanıcıların büyük bir bölümünün mobil cihazlardan gelmesi nedeniyle, zayıf bir mobil deneyimi olan sayfaları göstermek istemez.

Sitenizin mobil kullanım kolaylığını buradan kontrol edin ve mobil kullanıcılar için daha hızlı yüklenmesini sağlamak için AMP sürümüne geçiş yapmayı planlayın.

16- Şema (Schema) İşaretlemesi Yapın

Schema; içeriğiniz hakkında arama motorlarına daha fazla veri sağlayan sayfanıza ekleyebileceğiniz ek koddur. Schema temel olarak tüm büyük arama motorlarının okuyabildiği ve organik aramada yıldız derecelendirmeleri, incelemeleri gibi zengin sonuçlar göstermenize olanak tanıyan bir dildir.

Sitenizin Google’ın yapısal veri test aracı ile Schema işaretlemesine sahip olup olmadığını buradan kontrol edebilirsiniz.

17- Bozuk Bağlantıları Çöz

Bozuk bağlantılar, hedef sayfaya, dosyaya veya medya dosyalarına gitmek yerine hata veren sayfa sonucudur. Bağlantılı içeriğin silinmesi veya taşınan bir URL gibi çeşitli nedenler ile bu durum ortaya çıkabilir.

Kırık linkler, arama motorlarının sıralamasını olumsuz etkiler, çünkü durum arama motorlarının tam bir dizin oluşturmasını engeller. Bu durumda daha az sayfa indeksleme ve düşük sıralama anlamına gelir. Kırık linkler sadece arama motoru için değil kullanıcı deneyimi içinde kötü bir durumdur. Bir ziyaretçi bozuk bir bağlantı ile karşılaşırsa sitenizden daha hızlı kopar ve ziyareti sonlandırabilir. Bu durumda hemen çıkma oranları yükselebilir ve diğer otoriter sayfalarınızın kalitesini tehdit eder.

18- Sunucu Hatalarını Tanımlayın ve Düzeltin

Sunucu hataları, web sunucunuzun istenen sayfayı döndürmesini engelleyen bir sorun olduğunu gösterir. Çok sayıda sunucu hata kodu var, ancak en yaygın olanları:

Error 500 – Internal Server Error

Error 503 – Service Unavailable

Error 504 – Gateway Timeout

19- Sitenizdeki Sayfaları Erişilebilir Hale Getirin

Ulaşılabilirlik, sitenizdeki en önemli sayfalara az sayıda tıklamayla erişme yeteneği anlamına gelir. Ulaşılabilirlik, daha iyi bir kullanıcı deneyimi sağlar. Ayrıca, arama motorlarının daha fazla sayfayı daha hızlı taramasına yardımcı olur. Arama motorları sitenizdeki sayfalara erişemiyor ve bu nedenle okuyamıyorsa, bu tür sayfalar indekslenemez.

Web siteniz için doğru bir site haritası oluşturarak arama motoru robotlarına bildirimde bulunabilirsiniz. Önemli sayfalardan diğer sayfalara giden bağlantılar ekleyerek bulunabilir hale getirebilirsiniz.

20- Robots.txt Dosyası Oluşturun

Robots.txt dosyaları, arama motorlarının sitenizin tamamına veya belirleyeceğiniz kısımlarına erişimini kısıtlamak için kullanılır. Ayrıca yüksek trafikli sitelerde bant genişliğinden tasarruf etmek içinde tercih edilebilir, bu da daha hızlı sayfa hızı ve yükleme sürelerine katkı sağlar.

 

Güvenlik Kontrol Listesi

21- SSL Sertifikası Kullanın

Sitelerin, arama sonuçları sayfasında yer almak için bir zorunluluk haline getirildi. Siteniz, SSL Sertifikasına sahip değil ise, kullanıcılar bir güvenlik uyarısı göreceğinden, sayfanızı görmeden önce hemen çıkabilir. Bu durum dönüşüm ve ziyaretçi kaybına yol açacaktır.

22- Formları güvenli hale getirin

Formlara güvenli bir bağlantı (https) ile erişilmediğinde, ziyaretçilerin bu formlar aracılığıyla gönderdikleri bilgilerin güvenliğinden edişe duyabilir. Güvenli formlar, e-postaların, şifrelerin ve daha fazlasının kötü niyetli kişiler tarafından ele geçirilmesini korumaya yardımcı olur.

 

İtibar ve Geri Bağlantılar Kontrol Listesi

24. En Popüler Sitelerden Link Alın

Sitenizin tanınması ve arama motoru konumu, kendisine bağlantı veren sitelerin sayısından etkilenebilir. Sayfalarınıza bağlantı veren sitelerin sayısı arttıkça (güvenilir ve alakalı sitelerden), arama motorları sitenizi yorumlayacaktır.

Arama motorları bağlantı analizi için çeşitli değişkenler kullanır;

Sayfalarınıza bağlantı sayısı

Size bağlanan sitelerin popülaritesi

Sayfalarınızla olan bağlantıların alaka düzeyi – Bağlantı metni içeriğinizle ilgili hedef ifadeleri içeriyor mu?

Size bağlanan sitelerin bağlantı geçmişi (Spam web siteleri birbiriyle bağlantı kurma eğilimindedir)

Sayfalarınıza bağlantıların tazeliğini

Sosyal paylaşımlar – Sayfalarınız sosyal medyada bağlantılı mı?