Yeniden Hedefleme; çevrimiçi ortamda bazı eylemler gerçekleştiren kişileri belirleme işlemidir (web sitenizi veya sosyal medya proflinizi ziyaret eden kitle). Elde edilen bu veriler ile kitleyi dijital reklamlar ile hedefleme sürecinize Retargeting denir. Bu kullanıcılara farklı sayfalarda gezinseler de sizin reklamlarınız bu strateji ile gösterilebilir.

Yeniden hedefleme, ziyaret edilen sayfalar veya sitede geçirilen süre gibi, geçmiş davranışlarına veya sitenizle etkileşimlerine bağlı olarak bu kitle için reklamlar yayınlar.

Daha önce bir markanın web sitesini ziyaret ettiyseniz ve sonrasında farklı bir web sitesinde yada Facebook’ta gezinirken marka için bir reklam gördüyseniz, yeniden hedefleme ile karşılaştınız.

Yeniden Hedefleme için bir örnek;

Bir giyim markası için yeniden hedefleme startejisi yapacak olursak;

  1. Marka, web sitesine Facebook ve Google takip kodlarını ekler.
  2. Müşteriler markanın “kışlık elbiseler” sayfasını ziyaret eder.
  3. Bu ziyareti gerçekleştiren müşteriler hiç bir işlem uygulamadan ayrılırlar.
  4. Diğer sitelere göz atarken, markanın “kışlık elbiseler” sayfasını ziyaret eden müşteriler, yeni kışlık elbiseler içeren reklamları yeniden hedefleme ile tekrar görürler.
  5. Marka ayrıca, kışlık elbiseler için kuponlu bir Google görüntülü reklam da oluşturabilir. Bu reklam yalnızca web sitesindeki “kışlık elbiseler” sayfasını ziyaret edenlere gösterilir.

ReTargeter’ın yaptığı analizlere göre, web sitesi ziyaretçilerinin sadece %2’si bir web sitesine ilk ziyaretleri sırasında dönüşüm olarak yansımaktadır. Yeniden hedefleme çözümleri, reklam verenlerin ziyaretçileri bir web sitesine geri döndürmelerini ve böylece daha fazla dönüşüm sağlama olasılıklarını arttırmalarını sağlar. Yine aynı analiz içerisinde bir tüketici ürünleri şirketinin yeniden hedefleme stratejisi ile %50 ila %60 dönüşüm oranı artışı sağlandığı gözlemlendi.

Pazarlamada hedefleme yapmak oldukça önemlidir. Eğer herkese erişmek istiyorsanız, herhangi birine ulaşmak için oldukça zor ve maliyetli bir süreç geçirirsiniz. Belirsiz ve genel mesajların, spesifik ve doğru kurgulanmış iletişime oranla kitleyi çekme yönündeki artış olasılığı çok düşüktür. Bu nedenle pazarlamada hedefleme oldukça önemlidir.

Pazarlamada hedefleme önemlidir, çünkü bütünsel bir pazarlama stratejisinin bir parçasıdır. Reklamcılığın yanı sıra müşteri deneyimi, markalaşma ve iş operasyonlarını da etkiler. Şirketiniz hedef pazar bölümlendirmesine odaklandığında, aşağıdakileri uygulayabilirsiniz:

Önemli Noktalar

Doğrudan tanımlanmış bir kitleyle konuşun. Pazarlama mesajlarını, okuyucular doğrudan bilgi ile ilişki kurabildiğin de, bu kitleler daha derinden etkilenir. Geniş ve çeşitli bir müşteri pazarına sahip markalar, doğrudan hedef kitlelerine hitap eden pazarlama kampanyaları oluşturmakta zorlanmaktadır. Kitleleri çok farklı olduklarından, birkaç slogan ya da hikaye, her insanla kişisel düzeyde seslenebilir. Hedef pazarlama yoluyla, bu sorunu hafifletebilir ve belirli bir kitleye yönelik mesajlar oluşturmaya odaklanabilirsiniz.

Yüksek kaliteli müşterileri çekin ve dönüştürün. Doğrudan hedeflemek istediğiniz insanlarla etkileşime geçtiğinizde, dönüşüm oranlarını arttırma olasılığı daha yüksektir. Pazarlamanız, sizinle iş yapmak isteyenlerin daha etkili bir şekilde ulaşmasını sağlayacaktır. Yüksek kaliteli ve nitelikli müşteri adayları elde etme olasılığınız artar.

Markanızı rakiplerden ayırın. Pazarınızdaki her müşteriyle temas etme denemelerini bırakıp o kitlenin daha küçük bir bölümüne odaklanmaya başladığınızda, sektörünüzdeki rakiplerin arasından sıyrılmaya başlarsınız. Müşteriler markanızla ve benzersiz satış tekliflerinizle net bir şekilde tanımlandığında, sizi spesifik olarak konuşmayan veya hedeflemeyen bir rakip arasından seçeceklerdir. Markanızı daha iyi bilinen ve benzersiz hale getirmek için pazarlamadaki konumunuzu kullanabilirsiniz.

Daha derin müşteri sadakati oluşturun. Müşterilerinize daha kişisel ve standart mesajların dışında yaklaşım sergileyerek rakiplerinizden öne çıkma yeteneği ve daha uzun süreli ilişkilerin oluşmasını sağlayabilirsiniz. Müşteriler markanızla özdeşleştiğinde ve kendi özel bakış açıları ve ihtiyaçları için bir çizginiz olduğunu düşündüklerinde, muhtemelen markanıza daha sadık olacak ve uzun süre sizinle birlikte çalışmaya devam edeceklerdir.

Ürün ve hizmetleri iyileştirin. Müşterilerinizi daha yakından tanımak, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi yeniden gözden geçirmenize yardımcı olur. Hedef kitlenizi derinlemesine anladığınızda, onların düşüncelerini tahmin edebilecek ve tekliflerinizi nasıl geliştirebileceğinizi görebilirsiniz.

İdeal kitlenizi bilmek, hangi hedef pazarlara odaklanacağınıza karar vermenize yardımcı olur. İdeal müşterinizi çok iyi tanıdığınızda, onları daha tanımlanmış bir kitleye ayırmanın yollarını belirleyebilirsiniz.