Site içi SEO, arama motorları ve kullanıcılar için web sayfası içeriğini optimize etme uygulamasıdır. Sayfadaki yaygın SEO uygulamaları başlık etiketlerini, içeriği, dahili bağlantıları ve URL’leri optimize etmeyi içerir.
Google arama sonuçlarını analiz ettiğinizde ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksınız ama; vaktiniz almamak için bu analizi sizlerle paylaşayım;
500K – 1M Google arama sonuçlarını analiz ettiğimde, anahtar kelime açısından zengin başlık etiketleri ile ilk sayfa sıralamaları arasında bir korelasyon bulundu.
Site içi SEO’da anahtar kelimeleri sayfanıza yerleştirmekten daha fazlası vardır.
- Kullanıcı deneyimi
- Hemen Çıkma Oranı ve Bekleme Süresi
- Arama Amacı
- Sayfa yükleme hızı
- Tıklama oranı
İçeriğinizi SEO için Optimize Edin
Eski ama hala geçerliliği olan bir taktik; ana anahtar kelimenizi makalenizin ilk 100-150 kelimesinde bir kez kullanın.
Bunu yapmanın önemi; Google, sayfanızın başında görünen terimlere daha fazla ağırlık verir.
Anahtar kelimeleri çok sık kullandığınızı varsayalım;
“Zayıflama Önerileri” hakkında yeni bir makale planladığınızı düşünün. Makaleniz gerçekten Zayıflama Önerileri ile ilgili olsaydı, ilk önce sayfanın yarısında “zayıflama önerileri” terimini kullanmak ne kadar mantıklı olurdu?
Sanırım çok hoş gözükmezdi, zaten kullanıcı bunu hoş görmediği için sayfayı terk edecek. Neden; alacağı bilgiden önce dayatma yapıldığını hissediyor.
Bu nedenle mantıklı bir hareket olmazdı. Google’da bunu söylüyor zaten.
Site içi SEO: Yazı Başlığını H1 Etiketi Yapın
Sayanın ne ile ilgili olduğunu anlatmaya yarayan en etkili yardımcımız diyebiliriz.
Google, H1 etiketi kullanmanın “Google’ın sayfanın yapısını anlamasına yardımcı olduğunu” belirtti.
Çoğu platform (WordPress gibi) H1 etiketini blog yazı başlığınıza otomatik olarak ekler. Eğer sitenizin kurgusu böyle ise, hazırsınız demektir.
Ancak durum her zaman böyle olmayabilir. Başlığınızın bir H1 ile etiketli olduğundan emin olmak için sitenizin kodunu kontrol etmelisiniz.
Alt Başlıkları H2 Etiketi ile Kullanın
Hedef anahtar kelimenizi en az bir alt başlığa ekleyin. Ve bu alt başlığı bir H2 etiketi ile belirtin.
Kendi SEO deneylerim, bir H2 etiketine hedef anahtar kelimeyi eklemenin faydalı olduğunu gösterdi.
Anahtar Kelime Sıklığı
Anahtar Kelime Sıklığı: kelimenizin içeriğinizde kaç kez göründüğüdür.
Google, aynı anahtar kelimeyi birden çok kez kullanmanın fayda sağlayıcı olduğunu inkar edebilir. Ancak çalışmalarında deneyime sahip SEO uzmanları, kesinlikle işe yaradığını söyleyecektir.
Bu şekilde düşünün:
Google’ın belirli bir anahtar kelimeyle ilgili olduğunu düşündüğü bir sayfanız olduğunu varsayalım. Ve bu anahtar kelimeyi sayfada sadece bir kez geçirdiğimizi düşünelim.
Sayfanın söz konusu anahtar kelimeyle ilgili olduğundan ne kadar emin olabilirler?
Bence çok emin olamaz.
Öte yandan, sayfanızda anahtar kelimeden 10 kez bahsedilmiş ise, Google söz konusu sayfanın konusundan daha emin olabilir.
Bu arada şuna dikkat çekeyim; bu durum ile anahtar kelime doldurma işlemi yada yamyamca kelimeleri amaçsız geçirmek gibi bir işlemden bahsetmiyorum.
Google’a sayfanızın gerçekten bu konuyla ilgili olduğunu onaylamak için hedef anahtar kelimenizden birkaç kez bahsetmek yeterlidir.
Burada bahsettiğimiz durum içerik kalitesini koruyarak, alakalı bir şekilde hedef kelimeyi kullanmanız.
Anahtar kelimenizi birkaç kez doğal olarak kullandığınız sürece, iyisinizdir.
URL’lerinizi SEO için optimize edin
URL yapınız, Site içi SEO’nun önemsiz bir parça mıdır?
Evet, Google kısa süre önce arama sonuçlarında URL’lerin garip sürümlerini kullanmaya başladı.
URL’nizde kullandığınız terimler burada görünür (yukarıdaki görsele bakınız). Artı, mobil ve masaüstü Arama Sonucu Sayfalarında URL’ler artık yukarıdaki başlık etiketiyle karşımıza çıkıyor.
Dolayısıyla, URL’nizin artık eskisinden daha önemli olduğunu söyleyebilirim.
SEO Dostu URL Oluşturun;
- URL’lerinizi kısaltın
- Her URL’ye bir anahtar kelime ekleyin
Bence bu iş bu kadar, çok uzun bir iş yok. İşi uzatanlar var aslında URL’lere id ve diğer benzeri durumlar atayanlardan bahsediyorum. Onlar negatif olabilmek için iyi bir adım olabilir.
Bu, URL’nizin Sadece anahtar kelimeniz olması gerektiği anlamına gelmez. URL’nize bir iki kelime daha eklemeniz faydalı olacaktır.
Başlık Etiketinin Kullanımı
En iyi”, “kılavuz”, “kontrol listesi”, “hızlı” ve “inceleme” gibi değiştiricileri kullanmak , hedef anahtar kelimenizin uzun kuyruk sürümleri için sıralamanıza yardımcı olabilir.
Sadece Ana kelimenize odaklanıp kalmayın, arama terimlerini iyi ve sık analiz edin.
SERP’lerde yer alan kelime uzunluğu da oldukça önemli. Tabi bu uzunluğu karakter sayısına göre hesaplamak çoğu zaman yanıltıcı olacağı için doğru adım “Piksel” ile ölçmek olacaktır.
Benzersiz, Anahtar Kelime Zengin Meta Açıklamaları Kullanın
Google; Sayfalarınızın her birine açıklama meta etiketi eklemek her zaman iyi bir uygulamadır.
Bu nedenle açıklama alanını boş bırakmanın pek hoş olmadığı ve faydalı olmayacağı belirtilir. Çoğu zaman CMS’lerde bu alanın otomatik olarak doldurulmasını seçenlerle karşılaşıyorum. Yada, bu alanın boş bırakılarak işi Google’a yıkanlarla…
Peki bu sayfanın önemli özetini, Tıklama Oranına etki eden tarafını etkileyecek kısmı neden ihtimallere bırakasınız?
Google’da tam olarak bunlar için güncellemeler sağlıyor. (Kullanıcı Deneyimi)
İçeriğinizi en iyi siz bilirsiniz, peki bu kullanıcılara nasıl gösterilmeli? İşte bu da yine sizin elinizde.
İyi bir meta açıklamasının arama sonuçlarında öne çıkmanıza yardımcı olur ve organik TO’nuzu arttırmanıza olanak sağlar.
Her gün 4 milyon blog yazısı çıkıyor.
(Kaynak içeriği okuyabilirsiniz: Hosting Facts)
Bu nedenle içeriğinizin öne çıkması ve fark edilmesi için SÜPER değerli olması gerekir.
- Ayrıntılar Ekleyin,
- Net Yazın (Sadece başlığı gerçeği yansıtan uzun içeriklerden kaçın),
- Güncelliği Sağlayın, Yenilikçi Olun,
- Uzman Yazarlardan Faydalanın.
Benzersiz, değerli içerik sizi Google’ın ilk sayfasına götürebilir. Ancak orada kalmak istiyorsanız, sayfanızın Arama Amacını karşılaması gerekir. Diğer bir deyişle: Sayfanız Google’da arama yapan kullanıcının istediklerini karşılayacak şekilde kapsayıcı olmalıdır.
23 Ocak 2020
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY