İçerik SEO çalışmalarının temelini oluşturur.
İçerik üretimi, SEO çalışmaları başarınızda başrol oynadığı için, planlama, yazma, destekleme ve sıralamaya dahil edebilmeniz için ayrıntılı bir yazı gerekiyor.
SEO uyumlu içeriği planlarken sorulması gereken 5 önemli soru;
SEO Uyumlu İçerik Nasıl Yazılır?
Gerçekten hedefe odaklanıyorsanız, planlama yapmaya zaman ayırmalısınız.
Aşağıdaki bir kaç önemli soru ile başlayabilirsiniz;
1- Talep Var mı?
İçerik çok uzun ve sıkıcı bir iş gibi görünebilir. Ama bunu eğlenceli hale getirecek olan yada daha sıkıcı kalmasını sağlayacak olan yine sizsiniz.
Anahtar kelime araştırması yaparak içerik üretme fikrinizle ilgili aranma hacimlerini öğrenin.
Düşündüğünüz konuyu temsil eden ana öbek kelimesi ile başlayın, kuyruklu anahtar kelimeleri ile araştırmanızı biraz derinleştirin. Popülerliği ve rekabet puanları arasındaki dengeyi değerlendirin.
Anahtar kelimelerin aranma hacimlerine etkisini ve ziyaretçilerin sorgulama ihtimallerini göz önünde tutarak, kuyruklu anahtar kelimeleri de tercih edin.
2- Müşteriniz Hangi Söz Dizimini kullanıyor?
Kelime seçimi çok kişisel durumları da içinde barındırsa da sitemiz de sürekli doğru olan kullanımı tercih etmekteyiz.
Ortak dili veya meslekten olmayan kişilerin terimlerini tercih etmek, içeriğin daha büyük kitleye ulaşması ve yankılanması için iyi bir yoldur.
Mesela;
Yaklaşan bir 14 şubat ve e-ticaret firmalarının bu kapsamda organik ve ads olarak planladığı anahtar kelimeler var…
Tanınmayan veya nadir görülen bir jargon kullanmaktan kaçının. Müşterilerinizin kullandığı dili kullanın.
İçerik talebinin doğrulanmasına ek olarak (yukarıda belirtilen), anahtar kelime araştırması , beklentilerinizin aramada sorularını cevaplamak için kullandığı söz dizimine (kelimeler ve deyimler) de sizi yönlendirir. Anahtar kelimelerin popülerliğine bakmak, ziyaretçi dillerine göre konuşmanın en iyi yoludur.
SEO Uyumlu İçerik Planlaması “Müşteri Önemi”
3. Müşteri yaşam döngüsünün hangi aşamasını ele alıyor?
Ziyaretçi kitlenizin talebini ve hangi söz dizimi ile eşleştiğini biliyorsunuz.
Şimdi bunu kısa bir süre için kenarda tutun ve odak noktanızı, SEO anahtar kelimeleri seçerken kelimenin neyi ima ettiğini düşünün.
Kendinizi ziyaretçinin konumuna getirin ve bu anahtar kelimeyi yazmış olsaydınız hangi içerikler ile karşılaşmak isterdiniz? Bu arama kelimesi ziyaretçi talebi hakkında size ne ifade ediyor?
- Bir şey mi öğrenmek istiyorlar?
- Herhangi bir şeyin ne olduğu hakkında meraklılar mı?
- Bir problemleri var mı ve bir çözüm mü arıyorlar?
- Bu sorun, sizin çözümlemede yardımcı olabileceğiniz bir şey midir?
- Alışveriş mi yapmak istiyorlar?
- İşletmeniz arama ile ilgili bir şey mi pazarlıyor yoksa harika bir alternatif mi sunuyor?
Yazdığınız SEO makalesinin ziyaretçinin amacına göre düzenleyin. Ziyaretçinin aradığı şeyi sağladığınızdan emin olun. Google, sıralama durumu gözetiminde bunun için artı bir değer verir.
Hiç bir fikriniz yok ve hala karmaşık geliyorsa;
Bir anahtar kelimenin aranma amacının ne olduğunu içgüdüsel olarak söyleyemiyorsanız, Google’a gidin ve ilk 10 sonucun bu arama sorgusuna nasıl cevap verdiğini görün. Google’ın iyi bir arama hedefi hakimi olduğuna güvenin. En iyi 10 sonuç içinde tümü eğitici ise, Google’ın ziyaretçiler için bu sorgu da önemsediği şey öğretici ve detaylı bilgi veren sayfalardır.
Not: Her zaman bir den fazla araç ile kelime analizleri sağlayarak, var olanın dışında içerik sağlamaya gayret gösterin. Özellikle lokalinizde bulunan tüm içeriklerden daha farklı bir anlatım ve konular tercih etmeniz, daha kaliteli sayfalar elde etmenize olanak tanır.
Rakip Analizlerini Sürekli Ölçün
4. Araştırmacının çıkarlarına hizmet eden rekabetiniz ne kadar iyi?
Herkesin talebi 1. sayfaya konumlanmak hatta daha iyisi 1. sıraya oturmak. Bu tam bir rekabetçi işidir. İlgi duyduğunuz konum için yer açıp ve oraya yerleşmek istiyorsanız, rakibinizin bir şekilde değerini azaltmalısınız. Yani arama sonuçlarına daha iyi çözümler sunacak yada detaylar verecek bilgiler, bir şeyler sunmanız gerekir.
Arama amacına cevap vermek için, daha çekici bir içerikle, bu rakiplerden birinden daha iyi bir iş yapmalısınız.
İlk sayfadaki tüm organik sonuçlara bakın ve şunları göz önünde bulundurun:
- Hangi amaçlara hizmet ediyorlar (eğitimsel, işlemsel, vb.)?
- Aramaya ne kadar iyi cevap veriyorlar? Birbirleriyle yakından ilgili konuları kapsayarak cevaplamak için daha bütünsel bir yaklaşım benimsiyorlar mı?
- İçerik kalitesi ne kadar (örneğin kelime sayısı, medya kullanımı)?
- Hikayeyi anlatmak için hangi medyayı kullanıyorlar (örn. Görüntüler, videolar, infografikler, vb.)?
- Alıntı yapıyorlar mı ve diğer dış kaynaklarla bağlantı kuruyorlar mı?
- Hangi harekete geçirme ifadesi kullanılıyor (içerik indirme, ücretsiz deneme kaydı, satın alma vb.)?
- Sayfa güzel bir şekilde tasarlanmış mı?
5. Okuyucunun bundan sonra ne yapmasını istersiniz?
İçeriğinizi ilk sayfada sıraladınız, bir ziyaretçi tıkladığında ve içeriğe girdiğinde ne olmasını istersiniz?
Muhtemel sonraki adımlar için bazı seçenekler:
- Ürünü satın alın
- E-posta listemize katılın
- E-posta kayıt karşılığında bir doküman indirin
- Sayfayı paylaş
- Sadece oku ve alt sayfalara devam edin – hiçbir etkileşim beklenmiyor. Ve sonra… reklamları tekrar hedefleyin
Bu, arama niyeti ile ilgili yukarıdaki 3. soruya geri döner. Hedef anahtar kelimenin arama amacı, bir arama yapan kişinin hangi satın alma hunisi düzeyinde olduğunu gösterir.
Ziyaretçi gezintisi uzun sürmüş olabilir ve onları satış huninizden aşağıya sürükleyen birçok mikro alan sağlayabilirsiniz.
Örnek vermek gerekirse, eğitim içeriği arayan birisinin içeriğinizden ayrılmaması ve hemen ürününüzü almasını beklemeyin. Muhtemelen hazır değiller yada araştırmaya devam ediyorlar.
Ancak, içeriğinizle onları eğitmeye yardımcı olabilir ve indirebilecekleri fayda sağlayıcı bir doküman sunabilirsiniz.
Önce size güven duymalarını sağlayın. Bir sonraki ziyarette sizi tekrar tercih ediyorlar ise sizden değerli gördükleri şeyleri almak için etkileşime geçeceklerdir. Bu bir kişi anlamına gelmemeli, muhtemel bir referans ile yönlendirme sağlanabilir.
5 Şubat 2019
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY