Bir SEO denetimi (SEO Audit) yaparken, web sitenizin sayfa düzeyindeki öğelerine bakmanız gerekir. İşte kontrol edilecek birkaç şey ve bunları nasıl değerlendirebilirsiniz;

1. Web Sitenizi Taratın

Screaming Frog‘u kullanarak sitenizi tarayın.

Tüm bu öğelerin güncel olduğundan ve SEO stratejinize göre uygulandığından emin olmak için aşağıdakileri kontrol edebilirsiniz.

  • Başlık etiketindeki anahtar kelime.
  • Başlık etiketi anahtar kelime ile başlar.
  • Açıklama etiketindeki anahtar kelime.
  • Anahtar kelime H1 etiketinde görünür.
  • Anahtar kelime, belgede en sık kullanılan kelime öbeğidir.

2. EAT: Uzmanlık, Otoriterlik, Güvenilirlik

Google, her yıl kalite değerlendiricileri yönergelerini günceller.

Bunun arama algoritmalarıyla hiçbir ilgisi yoktur, ancak aslında daha çok Google puanlayıcıları (gerçek okuyucular) ve bir web sayfasının gücünü ve kalitesini nasıl değerlendirdikleri ile ilgilidir.

Kullandıkları bu çerçeve Uzmanlık, Otoriterlik ve Güvenilirliktir (EAT).

Uzmanlık

Bu, seçtiğiniz alanda uzman düzeyinde bir katkıda bulunmanız gerektiği anlamına gelir. Seoinc.com şu gerçeği belirtiyor:

Uzmanlık, mizah veya magazin web siteleri için daha az kritiktir, ancak tıbbi, finansal veya yasal web siteleri için hayati önem taşır. İyi haber şu ki, içerik doğruysa ve kullanıcılar için faydalıysa herhangi bir site uzmanlık gösterebilir.

Otoriterlik

Bunu yazarlarınızın veya kendinizin uzmanlığından alabilirsiniz. Sayfanız bir topluluk veya forum tartışmasıysa, konuşmanın kalitesi otoriteyi artırır.

Güvenilirlik

Güvenilirlik, özellikle kullanıcılarından kredi kartı bilgilerini isteyen e-ticaret siteleri için önemlidir. Sitenizle ilgili her şey, kullanıcıların ziyaret ettikleri sırada kendilerini güvende hissetmelerini sağlamalıdır. Başlangıç ​​noktası olarak, ilk sayfa sonuçlarının en az %70’i SSL kullandığından sitenize hemen bir SSL sertifikası uygulamalısınız (Bu, Google’ın puanlama sinyallerinden biridir).

Google E-A-T’ye Çok Önem Veriyor

Siteniz tıbbi, yasal veya finansal bir siteyse, iyi bir EAT’ye sahip olmak çok önemlidir. Siteniz, insanların önemli bir karar vermesine yardımcı olacak tavsiyeler veriyorsa, siteniz de YMYL olarak kabul edilebilir. Web sitenizden ürün satıyorsanız, muhtemelen YMYL’siniz.

Kişisel olarak, web’deki çoğu web sitesinin YMYL olarak kabul edildiğini düşünüyoruz. Tükenmez kalem satan sitenizin insanların önemli yaşam kararları vermelerine yardımcı olmadığını iddia edebilirsiniz. Ancak, sitenizde kredi kartı işlemleri alıyorsanız, insanların size güvenebilmesi gerekir ve bu nedenle, neredeyse kesinlikle YMYL’siniz.

Yine birçok sitenin YMYL olarak kabul edildiğine inanıyoruz. Hemen hemen her konu alanında bu konuda uzman olarak bilinen kişiler vardır. Konunuz bariz bir YMYL konusu olmasa bile yine de Google EAT’e dikkat etmenizi öneririm.

EAT, Google’ın en son algoritmalarında daha da önemli bir faktör haline geldi.

Ancak, tüm teknik SEO faktörlerinin eşit düzeyde olduğundan emin olmak da önemlidir, çünkü teknik SEO konusunda eksikseniz E-A-T tek başına sitenizin performansına yardımcı olmaz.

3. Başlıklar

SEO’da başlık konusu bambaşka bir dünyadır. İçeriğin performansını bile etkileyebilir.

SEO için anahtar kelimeleri entegre etmelisiniz.

Başlıklarınızı sosyal, web sitesi ziyaretçilerine göre uyarlamanız gerekir ve bu anahtar kelimeleri entegre ederken SEO tarafına da hizmet etmelidirler.

Basit bir “beş dakika yaz ve bitti” senaryosu değil.

İçerik başlıklarınızın doğru yazıldığından emin olmak için her sayfada kontrol edebileceğiniz üç nokta:

  • Başlıklarınız doğal ve konuşkan bir şekilde mi yazılıyor?
    • Bunlar genellikle sosyal alanda çok iyi performans gösterme eğilimindedir ve SEO anahtar kelimelerinizin entegrasyonu, buna güzel bir halka ekleyerek başlıklarınızın kalitesini artırır.
  • Başlıklarınızı, sonuç olarak kullanıcı katılımını ve marka itibarını hedef alacak şekilde yazın.
    • Sosyal medyada tartışma ve gizem yaratmak için manşetlerinizi yazın.
  • AIDA satış ilkesini (Dikkat – İlgi – Karar – Eylem) kullanarak, manşetlerinizin bu standardı karşılayıp karşılamadığını, sitenizde yer alacak kalitede olup olmadığını belirleyebilirsiniz.

Doğal olarak, bazı alanlar her zaman manşetlerinizin bir parçası diyebileceğiniz bir kaliteye sahip olmayacak. Burada gerçekçi olalım.

Kuru konular ve çok fazla ilgi çekmeyen diğer konu türleri, farklı bir yaklaşıma sahip olacak şekilde belirlenmelidir. Herkes için her şey olamazsınız, ancak kuru, sıkıcı endüstrilerdeki içeriği istisnai hale getirmek için her zaman alınabilecek yaratıcı yaklaşımlar vardır.

Yukarıdaki noktaları, sitenizi zaman testine dayanacak ve gelecekte iyileştirebilmeniz için başlıklar için denetlemek için kullanabilirsiniz.

4. SEO Metin Yazarlığı

SEO metin yazarlığı, SEO sürecinin ayrılmaz bir parçasıdır. Bazı insanlar içeriklerini SEO’yu uyumlu yazmayı atlarlar.

Sadece içerik yazmanın yeterli olduğunu ve “eğer yayınlarsanız ziyaretçilerin geleceklerini” düşünüyorlar.

Ne yazık ki, yazmak savaşın sadece yarısıdır.

Savaşın diğer yarısı, Google’ın içeriğinizi yeterince yüksek kalitede bulma konusunda sorun yaşamamanız için entegre edilmesi gereken içeriğin somut SEO özelliklerini içerir.

İçerik tazeliğini unutmayın! Tazeliğin SEO’da önemli bir yeri vardır, ancak her bir içerik parçası için değil, çoğunlukla zamana duyarlı aramalar için tasarlanmıştır.

Bir web sitesi denetiminde ele alınması gereken bazı yaygın SEO yazma faktörlerine bir göz atalım:

Metin Yapısı

Metninizin yapısı, optimizasyonunuz kadar önemlidir.

Standart olarak, metniniz yapıya iki cepheden saldırmalıdır: bilgi ve kodlama.

Kodlama perspektifinde, başlıkları ve içerik bölümlerini (H1 etiketleri, H2 etiketleri, başlıklar için H3 etiketleri ve paragraflar için P etiketleri) tanımlamak için standart anlamsal HTML kullanıyor olmalısınız.

Bilgilendirici olarak, içeriğiniz konuyla tutarlı mantıksal bir yapı izlemelidir. Önemli bir alakaları olmadıkça, içeriğinizin detayına birbiriyle alakasız konular eklemeyin. Bağlam noktası bu nedenle oldukça önemlidir.

Anahtar Kelime Entegrasyonu

Anahtar kelime kullanımı önemlidir, ancak kelimeleri yamyamlaştırmayın (keyword cannibalization).

Odak kelimelerinizin altı yüz varyasyonunu dahil edip bunun yüksek kaliteli bir makale olmasını beklemeyin. Bu asla olmayacak.

Anahtar kelimelerinizi ve anahtar kelime öbeklerini anlamlı oldukları yere doğal olarak dahil etmeye odaklanın.

Görseller

Görseller, metin yapısının bir diğer önemli parçasıdır.

İçeriğinizde onu desteklemek için stratejik olarak bir görsel kullanabiliyorsanız, mutlaka değerlendirmelisiniz. Görüntü optimizasyonu ve bunların site hızı üzerindeki etkisi ile ilgili noktaları unutmayın.

Yüksek Kaliteli İçerik

Kaliteli içerik, herhangi bir SEO sayfasının önemli bir parçasıdır. Yüksek kaliteli yazı, herhangi bir SEO içeriğinin anlaşılmasını kolaylaştırır, okuyucu için anlaşılır hale getirir ve noktaları kısa ve öz bir şekilde iletir.

Okuyucuların her zaman sizin gibi konunuzu tam olarak anlamalarını beklemeyin. Denetlemenizdeki herhangi bir yazının okuyucu için her zaman anlaşılır olmasına dikkat edin.

Yazınızın her konuyu, her madde işaretini, her başlığı net bir şekilde açıkladığından emin olun.

Gerekirse 3, 4, 5, 6, 7 veya daha fazla paragrafınız olsun. Bu aynı zamanda bu bölümde belirttiğim önceki maddeleri de kapsamaktadır. Anahtar kelime entegrasyonu, metin yapısı ve resimlerin tümü bu kaliteye katkıda bulunmalıdır.

Listeler, Madde İşaretleri, Kalın Yazılı Anahtar Kelimeler ve Vurgu İçin Metin

Kontrol listeleri, madde işaretleri ve vurgu için koyu yazılan anahtar kelimeler ve metinler, iyi optimize edilmiş herhangi bir içeriğin parçası olmalıdır.

Listeler, herhangi bir konuyu daha ayrıntılı olarak açıklayan net bir öğe hiyerarşisi sağlar. Ayrıca okuyucu için açıktır (nasıl yapılandırıldıklarına bağlı olarak) anlaşılması kolaydır. Kısa ve öz bir şekilde iyi bilgiler sağlarlar.

Ancak, listeleri dahil etmek için dahil etmeyin.

Denetiminizdeki herhangi bir listenin, web sitesinin konusunu azaltmaktan ziyade geliştirdiğinden emin olun.

Giden Bağlantılar ve Dahili Bağlantılar

Herhangi bir içerik parçası, diğer ilgili sayfa içeriğine iç bağlantılar ile birlikte dış kaynaklara giden bağlantılar içermelidir.

Bu, doğru yapıldığında konunun daha iyi anlaşılmasını sağlar ve sektördeki diğer yazarlar için güvenilir kaynaklar içerir.

Bağlantı verdiğinizde, belirli bir konuda yayınlanan yeni makaleler hakkında onları uyarmak için Google Alerts’i kullanabilecek diğer yazarlar aracılığıyla bağlantı kurma fırsatlarınızı da artırırsınız.

5. Anahtar Kelime Yamyamlığı (Keyword Cannibalization)

Bu düşündüğünüzden daha büyük bir sorun olabilir.

Aynı anahtar kelimeyi hedefleyen birden fazla sayfanız varsa, anahtar kelime yamyamlığı yaşayabilirsiniz. Bu, iki sayfanın aynı anahtar kelime için sıralanmaya çalıştığı ve Google’ın sayfalar arasında seçim yapmak zorunda kaldığı zamandır.

Bu, anahtar kelimelerinizin hepsi birbirine çok benzerse, optimizasyon çabalarınızdan çok fazla SEO değeri elde edemeyeceğiniz anlamına gelir.

 

Dönüşüm oranı: Bunlardan biri daha iyi dönüşüm sağlıyorsa, neden aynı hedefle farklı sayfalarda zamanınızı boşa harcayasınız? Aynı trafiği hedefleyen daha düşük dönüşüm sağlayan sürüme enerji harcamak yerine, çabalarınızı bu sayfalardan birine odaklamalısınız.

İçerik kalitesi: Aynı anahtar kelimeyle birden fazla sayfayı hedefliyorsanız, bunlar da aynı konuyla ilgili olmalıdır. Yinelenen içerik, düşük kaliteli içerik veya kopya olma riskini alırsınız. Yönlendirme ve bağlantı alma şansınızı düşürürsünüz.

Dahili bağlantı metni: Aynı konuya sahip farklı sayfaları hedefliyorsanız, dahili bağlantı metinlerinin değerini tek bir sayfada yoğunlaştırma şansınızı kaybedersiniz.

Dış bağlantılar: Dış bağlantılar, bir anahtar kelimeyi hedefleyen bir sayfanın SEO değerini arttırır. Ancak aynı anahtar kelimeyi hedefleyen farklı sayfalarınız varsa; harici bağlantılarınız bu farklı açılış sayfaları arasında bölünecektir.

6. Kullanıcı Katılımı ve Kullanıcı Deneyimi

Günümüzün SEO’sunda, kullanıcı katılımı, sayfanızın kalitesinde önemli bir faktördür. Ve doğru olması için çok önemli olan özellikleri içerir.

Kullanıcı deneyiminin (UX) SEO üzerinde etkisi vardır. UX geliştirmelerini önemsemezseniz web sitenizin belirli bir süre sonra rekabetten oldukça uzak kalacaktır.

İçerik ve düzen çekici değilse, insanların %38’i bir web sitesiyle etkileşime girmeyi tercih etmemektedir.

Doğrudan bir sıralama faktörü olmasa da; kaliteli tasarıma sahip bir web sitesi oluşturmanın ve daha iyi bir kullanıcı deneyimiyle sonuçlanan daha yüksek kaliteli içerik oluşturmanın dolaylı ancak soyut faydaları vardır. Bu da daha iyi kullanıcı katılımına yol açar.

Google’daki herhangi bir doğrudan sıralama faktörüne bağlanamayacakları için soyutturlar.

Dolayısıyla, “buradaki anahtar kelimeyi değiştirdik ve bu, bu anahtar kelimenin hemen yanındaki buton tıklamalarında anında bir iyileşme sağladı” diyemeyiz.

Kesin değildir ve bu, birçok SEO uzmanının raporlarında karşılaştığı, kullanıcı katılımı için bir bilmecedir.

Sonuçları alacak uygun stratejiyle ilerleyebilmeniz için farklı kullanıcı katılım metriklerini SEO çalışmalarınıza nasıl güvenilir bir şekilde bağlayabilirsiniz?

Kalite birçok şeyi ifade eder: web sitenizin tasarımının kalitesi. İçeriğinizin kalitesi. Tüm bunlar kullanıcıların ürününüzü yada hizmetinizi satın almak için harekete geçmesini sağlamaktadır.

Ve farklı kalite seviyeleri, kullanıcı katılımını etkiler.

Örneğin: tek seferlik bir açılış sayfanız (landing page) varsa, yalnızca iki kullanıcı etkileşimi metriği bekleyebilirsiniz; bekleme süresi ve sonunda harekete geçirici mesaj düğmesinin tıklanması.

  • Canlı sohbet
  • Bizi arayın (telefon numarası)
  • Haber bültenimize kaydolun
  • Podcast’lerimizi dinleyin

Harekete geçirici mesajlar için birçok farklı türde düğme içeren daha karmaşık bir siteniz varsa dikkat etmeniz gerekir. Web sitenizde uygun kullanıcı etkileşimi oluşturduğunuzdan emin olmak için bunların envanterini çıkarmanız ve bunları denetlemeniz gerekecektir.

7. İzleme Amaçlı Oluşturulan Özel URL’leri Tanımlayın

Screaming Frog tarafından taranan tüm ana URL’leri basitçe denetleyebilirsiniz. “utm” içeren herhangi bir URL’yi aramak için programdaki arama özelliğini kullanın.

Web sitenize bağlılarsa, Screaming Frog taramasında görünmelidirler.

UTM parametreleri benzersiz tanımlayıcılardır. SEO uzmanları, UTM parametrelerini kullanarak, bir site sahibinin izlemek isteyebileceği herhangi bir kampanya dönüşüm bileşeni için benzersiz URL’ler oluşturabilir.

Ayrıca, UTM sayfaları için Google Analytics’te arama yapabilirsiniz. Bunlar, açılış sayfası URL’leri için ana GA trafiğine yansıyacaktır.

Edinme > Tüm Trafik > Kaynak / Araç’a tıklamanız yeterlidir. Oluşturduğunuz tüm UTM URL’leriniz burada görünmelidir.

8. Google Analytics’te Anormal Yüksek Hemen Çıkma Oranını Kontrol Edin

Hemen çıkma oranınız anormal derecede yüksekse (%65 ve üzeri aralığın içinde) yavaş sayfa hızı, düşük kaliteli tasarıma, düşük kaliteli içeriğe veya düşük etkileşime neden olan diğer sorunlara yol açar.

Ayrıca, konularınızın kullanıcı katılımını sağlamaması muhtemeldir.

9. Kullanıcı İncelemelerini Kontrol Edin

Kullanıcı incelemeleri, SEO stratejilerinizin etkinliğini kontrol etmek için kullanabileceğiniz başka bir kullanıcı etkileşimi metriğidir.

Siteniz harika bir kullanıcı etkileşimi sağlıyorsa, muhtemelen ürünlerinizi ve hizmetlerinizi satın alacaklardır.

Harika kullanıcı etkileşimi işletmenize yayılırsa, büyük olasılıkla olumlu yorumlar bırakacaktır.

İnsanlar ayrıca incelemelerde web sitesi geri bildirimi bırakır. Bunlar sitenizin ne kadar iyi performans gösterdiğinin (ya da almadığınızın) bir göstergesidir.

Tam olarak doğrudan, belirleyici bir faktör olmadığını not etmek önemlidir. Fakat istisnalar her zaman vardır 🙂

Daha detaylı bir audit ve süreci takip etmek için manuel işlemlere ek olarak birçok tool aracılığıyla zamanı doğru kullanabilirsiniz.