Google, arama sonuçlarında üst sıralarda yer alan yüksek kaliteli SEO içeriğini neyin oluşturduğunu ana hatlarıyla belirtmemiştir.

Pogo-Sticking bir arama motoru sonuç sayfasından (SERP) ayrı bir arama sonucu hedef sitesine gidip gelmek olarak tanımlanır. Başka bir deyişle, pogo – sticking, arama gerçekleştiren kullanıcının SERP üzerindeki bir bağlantıyı tıklaması, aradığı şeyin olmadığını görmesi ve geri düğmesine basarak hemen siteden kaçmasıdır. Daha sonra bilgi ihtiyacını karşılamak için sonuç sayfasından başka bir siteye erişim sağlar. Bu etkinlik aynı zamanda Google analytics’te “hemen çıkma oranı” terimi ile ölçümlenebilir.

Arama motorları, kullanıcıların ilk denemelerinde istedikleri içeriği keşfetmelerini arzular. Bu nedenle pogo sticking Google, bing, araştırma yapan veya markanın yararına olan bir durum değildir. Kısaca bir web sitesinin organik varlığı için büyük bir tehdit diyebiliriz. Hemen çıkma oranı yüksek sitelerde ve sayfalarınızda SEO uyumlu içerik üretimini kontrol ediniz. Aksi halde bu işlemlerde sıralamaya yerleşme arzunuz negatif sonuçlanacaktır.

Bunu Nasıl Anlarım?

Herhangi bir web sitesi için sorulması gereken ilk soru “Hedef kitlenin aradığı sorguya uygun optimize edilmiş, faydalı içerik üretiyor muyum?” Bakıldığında çok temel ve basit bir soru gibi görünebilir. Mesela, Red Bull, kitlesine ürünlerini içmenin faydalarını okumak istemediğini çok iyi biliyordu. Bu nedenle firma ekstrem sporlara yönelik bir web sitesi kurgulama fikri üretti ve Marka ile uyumlu yaklaşım, diğer rakiplerinden daha iyi konumlanmasına, akılda kalıcı olmasına katkı sağladı. Tercih eden kitlesi arkadaşlarına Red Bull’u önerme konusunda oldukça fazla artış gösterdi. Yani kitleyi tanımak, onların bilgi ve eğlence ihtiyaçlarını anlamak önemlidir.

SEO çalışmalarında “hemen çıkma oranını” nasıl düşüreceğinize odaklanmalı ve bunu engellemelisiniz. Bu oranın yüksek olması, ziyaretçilerin arama sonuçları sayfasına geri dönmesi ve rakip sitelere tıklamasının en önemli nedenleri arasındadır. Hemen çıkma oranını azaltmak için açılış sayfalarınızı şu şekilde düzenleyebilirsiniz;

  • Hangi kelimelerin sitenize trafik çektiğini anlamak ve bu kelimelerin ziyaretçiyi yönlendirdiği açılış sayfasında barındırılan bilgiler ile nasıl bir uyum sağladığını değerlendirmek. Eğer sorgu, meta tag ve içerik bağlantısız ise bunları uyumlu bir hale getirin.
  • Kopya içerik yada yenilenen içerik kullanmak rekabette öne geçme fırsatını engeller. Sayfalarınızda statik içerik üretip bunlarla başarı elde edebilmeyi düşünmeyin. Sektördeki güncel değişiklikleri, son istatistikleri, yeni kaynakları ve daha fazla bilgi verebilecek konuları ele alarak düzenleyebilirsiniz.
  • Kullanıcı deneyiminin markanızın dijital varlığının başarısında nasıl bir rol oynadığını düşünün. İçeriğiniz ilk görünen bölümde, ekranının aşağısında kalıyor ve kullanıcı sayfayı kaydırmak zorunda ise, derhal pes edip başka bir kaynak için sonuçlara geri dönüş sağlayabilir. Önemli olan içeriği yada belirli bir harekete geçirici mesajı başta verip, okumaya devam ettirmeli ve sayfalar arası gezinti yapmasına olanak sağlamalısınız.

Google’ın web sitesi sahipleri için müşteri memnuniyeti anketlerini ekleyerek, Google’ın ziyaretçilerinizin fikirlerine erişmesine olanak sağlayabilirsiniz. Sürekli kullanıcı memnuniyeti elde ediyorsanız, bu kısa anketler ile arama performansında büyük bir fark yaratabilirsiniz.