LSI anahtar kelime nedir; Gizli anlamsal dizin oluşturma (Latent semantic indexing) anahtar kelimeleri, esas olarak bir arama sorgusunda kullanılan, ana anahtar kelimeniz ile anlamsal olarak ilişkili olan anahtar kelimelerdir. LSI anahtar kelimeler, ana anahtar kelimeleri destekler. Arama motorlarına ve kullanıcılarına daha güçlü bir bağlamsal bilgi verme konusunda yardımcı olur. Burada şunu belirtmekte fayda var; söz konusu anahtar kelimenin veya anlam bakımından benzer anahtar kelimelerin eş anlamlısı olması amaçlanmamıştır.
LSI anahtar kelimesi, birincil anahtar kelimeyle yüksek derece alaka düzeyine sahip bir anahtar kelime yada kelime öbekleridir.
LSI (Gizli anlamsal indeksleme), bilgi edinmede daha iyi doğruluk için matematiksel bir yöntem olarak geliştirilmiştir. LSI teknolojisi daha sonra, kullanıcının sorgularına cevap olarak metnin anlamını ortaya çıkarmak için çeşitli sınıflandırma ve analizlerde yaygın olarak tercih edilmektedir.
Google içeriğinizi daha iyi anlayabiliyorsa, sıralamadaki puanlarınız yükselir.
1. Neden LSI Anahtar Kelimeler SEO İçin Önemli?
Lokal LSI anahtar kelime kullanımını anlamak ve uygulamaya almak 2019’da kritik öneme sahiptir. Bunları stratejik olarak içeriğinize dahil etmek SEO çalışmalarınıza fayda sağlayıcı olur ve rekabette avantaj sağlar.
Geniş bir bakış açısıyla olaya yaklaşım gösterdiğimizde anahtar kelime yoğunluğu oldukça önemliydi. (Bu durum hala aynı geçerliliğe sahip ama anahtar kelime doldurma ile bu durum ayrıştırılmalıdır.)
Anahtar kelimenizi bir kaç defa kullanmadıysanız, Google sayfanızın o terimle ilgili olduğunu anlamaz.
Fakat bugüne baktığımızda, gelişen teknoloji ile birlikte Google çok daha akıllı. Google’ın amacı bir sayfanın genel konusunu çözerek sıralamaya etki etmesini sağlamak.
Ve Google, içeriği bu kadar derin bir düzeyde anlayabilmek için LSI anahtar kelimelerine güvenir.
Tekrar belirtmekte fayda var; LSI Anahtar Kelimeleri eş anlamlı DEĞİLDİR. Bunun yerine, hedef anahtar kelimenize yakından bağlı terimlerdir.
Google algoritmasının içerik kalitesini ve arama terimiyle alaka düzeyini belirlemesine yardımcı olur
LSI anahtar kelimeleri, daha güçlü bir bağlamsal bilgi ve bir konuya anlam katar. Bu nedenle, sayfa içeriğinize anlamsal olarak ilgili arama kelimeleri ekleyerek, arama motorlarına sayfanızı, şirketinizi, ürün veye hizmetlerinizi daha iyi anlamasına yol gösterirsiniz.
Google’ın insanların aradıklarıyla arama sonuçlarında ne bulduğu arasındaki uyumu da geliştirmesine olanak tanır. LSI, arama yapan kişilerin aradıklarını bulmalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır.
LSI kelimeler ile sayfanızı oluşturmanızın sonucunda Google mutlu olacak ve ziyaret oranlarınız da olumlu artış gözlemlenecektir. Kaliteli içerik, dönüşüm hunisi içine giren potansiyel müşterileri tutmanızı ve dönüşüm oranlarınız da artış elde etmenizi sağlar.
LSI anahtar sözcüğü, anahtar kelime yoğunluğundan daha önemli sayılır
Anahtar kelime yoğunluğu, içeriğinizde kaç kez (ana kelimenizin) geçtiğini gösterir ve yüzde olarak ölçülmektedir. Google’ın önem verdiği bir sayfayı sıralamak için anahtar kelime yoğunluğunun olduğu zamanlar vardı. Yani içeriğe ne kadar fazla anahtar kelime eklerseniz (alakalı olsun olmasın), sıralama durumunuza pozitif yönde etki ederdi.
“Anahtar Kelime Doldurma” olarak bildiğimiz bu yöntem, pazarlamacılar tarafından çok hızlı bir şekilde öğrenildi ve kısa bir süre sonra korkunç bir şekilde spam oldu. Öyle ki tekrar eden anahtar kelimeler, sayfanızın ceza alma riskini arttırabilir. Bu nedenle LSI anahtar kelimelerle, ceza almaktan endişe etmeden yakından ilgili kelimeleri güvenle ekleyebilirsiniz.
Etkili bir şekilde kullanmak için, içeriğin gövdesine yayın ve okuyucular için her zaman doğal göründüğünden veya mantıklı olduğundan emin olun.
Kullanıcılar için en uygun içeriği tanımlamak ve sıralamak için Google’ın algoritmasını sürekli olarak güncellediğini gözlemliyoruz. Yavaş ve kararlı bir şekilde, Google’ın web siteleri için ana sıralama faktörü olarak anahtar kelime yoğunluğunun kaldırılması konuşuluyor. Böyle bir durumda LSI olası sıralama faktörü değişikliğinde sitenizin etkilenmemesine fayda sağlayacaktır.
Google, tek bir anahtar kelime yerine, bir anahtar kelime kategorisi ile bir web sitesi arasındaki alaka düzeyini arttırmaya odaklanıyor. İdeal kullanım olarak, içeriğiniz uzun kuyruklu anahtar kelimenizi tekrar tekrar kullanmak yerine başka alakalı terimler içeriyorsa, sıralama başarınızı daha yüksek olacaktır.
2. LSI Anahtar Kelimeleri SERP Sıralamanızı Nasıl Geliştirebilir?
LSI anahtar kelimeler, Arama Motoru Sonuçları Sayfasında sıralamanızı yükseltmenize yardımcı olabilir. LSI kullanımını anlamak modern SEO uzmanları ve içerik pazarlamacıları için bir gerekliliktir.
Sonuçta, SEO stratejinizin hedeflerinden biri üst sıralarda yer almak ise, Google’ın sürekli değişen arama motoru algoritmasının taleplerine cevap vermeniz gerekir.
LSI anahtar kelimelerinin SERP sıralamanızı iyileştirmesinin üç nedeni:
- Google, sayfanızın içeriğini daha iyi anlar
- Bir içerikte yapılacak sorgu için en iyi şekilde eşleşen, en alakalı bilgileri ve cümleleri birleştirmek için LSI anahtar kelimelerini kullanmak, Google’ın içeriği daha iyi anlamasına yardımcı olur.Google, kullanıcılarına sürekli olarak daha iyi arama sonuçları sağlamaya çalıştığından ve yalnızca anahtar kelimelerin yoğunluğundan ziyade sayfanın tüm içeriğine odaklandığından, LSI anahtar kelimeleri içeren sayfanız daha iyi bir sıralama elde edecektir, Google bu yöntemle sayfanızı daha iyi anlayacak ve sonuçlara yansıtacaktır.Kısaca söylemek gerekirse, LSI anahtar kelimelerinin doğru kullanımı Google’ın doğru arama sıralamasını belirlemesine yardımcı olur. Alakalı anahtar kelimeleri ekleyerek Google’ın işini kolaylaştırırken, sıralamalarınızın da arttığını göreceksiniz!
- LSI Anahtar Kelimeleri, kullanıcı amacını daha iyi anlamanıza yardımcı olur
- Kullanıcıların neyi istediklerini anlamak, teknik anlamda kullanıcı deneyimi olarak bilinen; SEO’yu ve arama pazarlamasını, ilgili kişileri sitenize getirmek için itici bir güç haline getirmiştir. Bunun nedeni, herkesin farklı araştırmalar yapması ya da aklında farklı bir amacı olmasıdır.Kullanıcınızın amacını bilerek, anahtar kelime araştırmanızı doğru bir şekilde yönlendirmenize yardımcı olur. Bir çevrimiçi pazarlamacı olarak, potansiyel müşterilerimizin aradıklarını keşfetmek ve onlara elimizden gelenin en iyisini sunmak en önemli işiniz olmalı.
- Sayfanız “anahtar kelime varyasyonları” için SERP’de görünecek
- LSI anahtar kelimeleri ana anahtar kelimenizle yakından ilişkilidir; sayfanızın ana anahtar kelimesinin yanı sıra, bu anahtar kelime varyasyonlarının arama sonuçlarında da ortaya çıkacağı anlamına gelir.Bu değişikliklerden geçerek başkalarının da ne aradığını öğrenirsiniz. SERP’in altında gördüğünüz sonuçları içeriğinize doğal olarak dahil etmeniz durumunda makalenizi LSI dostu haline getirebilirsiniz.Ve orada, içeriğinize dahil etmek için kullanabileceğiniz bir çok konuya erişebilirsiniz.
LSI anahtar kelimelerinin ne olduğunu anlamak oldukça önemlidir. İçeriğiniz de LSI anahtar kelimelerine yer vermek, doğal olarak arama motorlarının içeriğinizi daha iyi anlamalarına ve hedeflenen arama sorgusu için daha üst sıralarda bulunmalarına yardımcı olur.
LSI anahtar kelimelerini iyi kullanmak, hem hedeflenmiş hem de alakalı kullanıcı arama sorgularını ve içerik kalitesini eşleyerek erişilebilirliğini geliştirir.
LSI stratejileri, bugün sitelerin bir çoğunun başarısında büyük rol oynamaktadır. Bu konuda biraz daha detaya inerek LSI kelimeleri nasıl bulacağınız ve etkili kullanımı hakkında paylaşımda bulunacağım, görüşmek üzere!
19 Temmuz 2019
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY