Gelirinizi daha üst düzeye çıkarmak için, Ürün Listeleme Reklamları hakkında bilmeniz gerekenler;

Google Shopping

E-ticaret satıcılarının başarısı, yeni müşterileri dijital mağazalarına çekebilme yeteneklerine dayanır. Bunu sağlayabilmek için, önde gelen trafik edinme kaynaklarından biri Ürün Listeleme Reklamlarıdır.

2010 yılı lansmanlarından itibaren ürün listeleme reklamları daha popüler bir hale geldi.

 

Ürün Listeleme Reklamları Nedir?

Ürün Listeleme Reklamları (yada Google Alışveriş Reklamları), Çevrimiçi ve yerel envanteri teşvik etmek, web sitesi trafiğinde artış sağlamak ve potansiyel müşteriler bulmak için Alışveriş Reklamları tercih edilebilir. E-Ticaret firmalarının sık kullanım sağladığı bir reklam modelidir. Merchant Center hesabı ile ürün verilerini aktarıp, Google Ads’de bir kampanya kurmanız gerekir. Bu yerleşimde metin reklamlarından farklı olarak kullanıcılara, ürün fotoğrafı, başlık, fiyat, mağaza adı ve diğer bilgileri gösterdiğinden Alışveriş Reklamları olarak adlandırılır.

Ürün Listeleme Reklamları Nedir?

Ürün Listeleme Reklamları, diğer Google reklamlarının aksine anahtar kelimeler yerine ürünlere ve ürün kategorilerine göre uyarlanır. Ayrıca, metin reklamları ve arama sonuçlarının üstünde görünürler, bazı yerleşim durumlarına göre masaüstü versiyonlarda zaman zaman sağ köşede gösterim uygulanabiliyor.

Ürün Listeleme Reklamları

Metin reklamların ve arama sonuçlarının (mobil hariç) sağında:

Alışveriş Reklamları

“Alışveriş” sekmesinde:

Google Ads Alışveriş Reklamları

Bu reklamlara Google Arama Ortağı web sitelerinde(YouTube dahil) ve Google Görüntülü Reklam Ağı’nda (yerel katalog reklamları yalnızca) görebilirsiniz.

Google Alışveriş Reklamları

Neden Ürün Listeleme Reklamları?

Google Alışveriş, diğer ürün alışveriş kanallarına hakimdir. 2017 yılının ilk çeyreğinde, Google Alışveriş, perakendeciler için tıklama payının %52’sini oluşturmuştur. Marka dahil edilmeden yapılan aramalarda Google Ürün Listeleme tıklama oranı %75’e kadar yükseldiği gözlemlenmiştir.

Daha Fazla Trafik

Alışverişle ilgili aramalar için yan yana gösterim sağlansa bile, birçok işletme Ürün Listeleme reklamlarıyla Tıklama Oranları, metin reklamlara göre kıyaslama yapıldığında çok daha yüksektir.

Nitelikli Potansiyel Müşteri Adayları

Ürün bilgilerini doğrudan reklamlarınızda kullanabilmeniz, müşterilerin bilinçli satın alma kararları vermesine, müşteri kalitesini ve satın alma olasılıklarını arttırmasına fayda sağlar.

Örneğin bir kullanıcı “dizüstü bilgisayar” ararsa hangi cihazın kendi iş özelliğine uyduğunu Ürün Listeleme ile daha rahat gözlemleyebilir. Bunun yanı sıra en önemlisi, hangi bilgisayarın bütçesi dahilinde olduğunu, fiyatı görüntüleyerek hızlıca satın alma kararına yönelebilir. Dolayısıyla, müşteri reklamı tıkladığında, zaten ürün ve maliyetlerini iyi bir şekilde algılar, buda onları satış hunisinin altına yerleştirir.

Daha Fazla Görünürlük

Google, belirli bir arama için birden fazla Ürün Listeleme Reklamlarınızın görünmesine izin verir. Ayrıca, bir alışveriş reklamı ve metin reklamı aynı anda görünebilir. Tek bir arama için erişiminiz iki katına çıkabilir.

Güçlü Raporlama

Ürün Listeleme Reklam kampanyalarıyla, reklamlarınızın nasıl bir ayrıntı düzeyinde performans gösterdiğini görebilirsiniz. Örneğin, spor ayakkabıları satıyorsanız, yalnızca ürünlerinizin görünümünü filtreleyerek belirli bir spor ayakkabı markasının ne kadar tıklama aldığını görebilirsiniz (yeni ürün gruplarına gerek yoktur).

Tüm bu avantajlara rağmen, Ürün Listeleme Reklamları kampanyanızı yayınlamadan önce göz önünde bulundurmanız gereken birkaç faktör vardır.

Ürün listeleme reklamları her kullanıcıya uygun değildir. İşte bu konuda dikkat edilmesi gereken faktörler;

Merchant Center’ınızı Google Ads Reklam Ağı ile Bağladınız mı?

Alışveriş Reklamları kampanyalarının yayınlanmamasının ana nedenidir. Ürün reklamları oluşturmak için Google Ads, Merchant Center’a sağladığınız veri yayın akışında yer alan bilgileri kullanır; bu nedenle, iki hesap birbirine bağlı değilse haberleşemez ve kampanyanız doğal olarak yayınlanmaz.

Kaç Ürün Satıyorsunuz?

500’den fazla ürün satıyorsanız , 500’den fazla ürüne sahip markalardan daha az görünürlük elde edebilirsiniz.

Ürün Kategorisi Nedir?

Otomotiv parçaları, bebek gereçleri, aletler veya mobilyalar gibi daha az rekabetçi ürün kategorileri Ürün Listeleme Reklamları ile tanıtmak için mükemmeldir. Buna karşılık, giyim veya ayakkabı gibi daha rekabetçi ürünlerden, Nike yada Adidas gibi ana markalar haricinde ürünler mevcut ise; bu tür kampanyalardan yararlanmak için mücadele edebilirsiniz. Aksi halde diğer büyük ölçekli markaların rekabet yoğunluğu ile baş edebilmenin stratejilerini doğru kurgulamanız gerekir.

Ürün Listeleme Reklamları ile Kâr Elde Etmek İçin Ne Kadar Satış Yapmanız Gerekiyor?

Çok katı bir kâr marjınız varsa, kâr etmekte zorlanabilir veya günlük bütçenizi düşürmeniz gerekebilir. Tabii ki, bu ürünlerinize, rekabetinize ve kâr marjlarınıza göre büyük ölçüde değişiklik gösterir.

Sitenizin Kalitesine Dikkat Edin

Google, siteyi ve satıcı kalitesini belirlemek için sitenin kalitesini ve bağlantılarını algoritmasının bir parçası olarak öne çıkarmaktadır. Bu nedenle ne kadar kaliteli bir site ve içerik o kadar alakalı ve yoğun trafik sağlayan kullanıcı demektir.

Veri Feed’inizde Kolayca Değişiklik Yapabilmelisiniz

Aksi takdirde, Ürün Listeleme Reklamalrınızı yönetirken sınırlı olursunuz. Veri Feed’inizde değişiklik yapmadan gerçekleştiremeyeceğiniz bazı teknik adımlar; (tabi bu adımlarla sınırlı değil)

  • Kampanyanızı ayarlama
  • En iyi satanlar, belirli bir fiyatın altındaki veya altındaki ürünler, mevsimlik ürünler vb. durumlar için reklam grupları oluşturma
  • Kampanyanız için satışları güncelleme veya değiştirme
  • Doğrulama hatalarında sorun giderme (reklam grupları oluştururken)
  • Eksik veya yanlış veri yayını öğeleri nedeniyle kampanyanızın reddedilmesini önleme

Yukarıda listelenen maddeleri göz önünde bulundurduğunuzda, Ürün Listeleme Reklamlarından faydalanmaya karar verirseniz, bunları nasıl optimize edeceğinizi bilmeniz gerekir.

 

Ürün Listeleme Reklamlarından En İyi Şekilde Faydalanma

1. Ürün Gruplarını Segmentlere Ayır

Varsayılan ayar “Tüm Ürünler” olarak geçerlidir. Ancak, tüm anahtar kelimeleriniz için nasıl aynı teklifi kullanmıyorsanız, tüm ürünlerinizde de aynı teklifleri kullanmak istemezsiniz. Bu nedenle, katmanlı ilişkisel bir yapı kullanarak farklı ürün grupları oluşturun.

Ürün türü ve kategori gibi özellikleri kullanarak daha geniş bölümlerle başlayın. Ardından yeterli veri ve daha fazla bölüm ihtiyacı duyuluyorsa, aynı veya daha fazla odaklanmış öz nitelikle ürünleri daha da bölümlere ayırmaya devam edin.

  • Teklif optimizasyonunu daha sağlıklı yönetebilmek için teklif sisteminize daha fazla veri ekleyin.
  • Tükenmiş veya etkinliği az olan ürün kimlikleri veya küçük ürün grupları için boşa harcanan reklam harcamalarını önleyin
  • Performans raporlamasında daha iyi bir görünürlük çizin
  • Teklif yönetimini ve hedeflerinizi dengeleyin, kontrol edin
  • Hesap yönetimini basitleştirin

2. Marka ve Marka Harici Kampanyalar Oluştur

Ayrı markalar ve markalı olmayan kampanyalar oluşturmak, kullanıcılar markalı ürün aramaları yaparken trafiği en üst düzeye çıkarmanıza yardımcı olur.

  1. İki alışveriş kampanyası oluşturun,
  2. Marka terimlerini, marka olmayan kampanyaya negatif anahtar kelime olarak ekleyin
  3. Marka kampanya önceliğini “düşük” olarak ayarlayın

Bu durum, çoğu zaman marka ve marka dışı aramalarda uygun bütçeleme yapmanıza ve teklif vermenize yardımcı olur.

3. Veri Yayınını Optimize Edin

Aslında bu konu hakkında daha uzun bir listeleme yapılabilir, Fakat bunu sağlayabilmenin üç kısa önemli ipucu var;

  • Marka gücünden faydalanmak için markanızı ürün başlığına dahil edin
  • Eşleşme oranlarını ve TO’ları artırmak için mümkün olan en belirgin Google Ürün Kategorisini kullanın
  • Yatırım getirisi ve fiyat aralığı gibi pazarlama hedeflerine göre ürünlerinizi daha fazla kategorize etmek için Özel Etiketler Kullanın

Merchant Center Hesabınızı Düzenli Olarak Gözden Geçirin

Merchant Center, feed’inizin verebileceği herhangi bir uyarı, hata yada herhangi bir ihlali rapor edeceğinden, bunlara karşı hemen düzeltme uygulayabilirsiniz. Bu durumlara karşı düzeltme sağlamak kolaydır ve bu uyarıları yakalamak önemlidir ve farkındalık gerektirir. Merchant Center hesabını düzenli olarak gözden geçirmek ve sorunları düzeltmek, tüm ürünlerin etkin ve Google ile veri kalitesi puanınızın yüksek kalmasını sağlar.

Reklamlarınıza Geliştirmeler Ekleyin

Daha fazla dikkat çekebilmek için reklamlarınıza uygulanabilecek geliştirmeleri keşfetmeye açık olun.

  • Çevrimiçi promosyonlarınızı reklamınızla birlikte gösterebileceğiniz özel teklifler sunun. Bunlar için ek bir maliyet yoktur.
  • Ürün Derecelendirmelerini Kullanın; Satın alma kararlarını veren müşterilere kritik bilgi sağlayan derecelendirmeler güven aşılayıcı olabilir. 5 Yıldızlı derecelendirme sistemi ve toplam inceleme sayısına sahip reklamlarda gösterilir. Bir ürünün buna uygun olması için en az 3 yoruma sahip olması gerekir.
  • Google Müşteri Yorumları, sitenizden satın alan müşterilerden değerli geri bildirimler almaya çalışın.

Bilgi: Bu geliştirmelerden birini tercih ettiğinizde, reklamlarınızın her gösteriminde mutlaka yer alacağı anlamına gelmez.

Ürün listeleme reklamları, güçlü bir çevrimiçi varlık oluşturdukları ve ürün aramalarında müşterileri kazanma fırsatını yakaladıkları için mükemmeldir. Daha fazla rakibin önünde gösterim almak için gerekli kriterleri ve uygulamaları takip edin ve uygulayın.

Ürün Listeleme Reklamları Hakkında Bilmeniz Gereken Herşey

Ürün Listeleme Reklam Özellikleri;

Google, aşağıda yer alan talepleriyle reklam verenleri gönderdikleri her verinin kullanıcılara gösterdikleri kalitede olmasını sağlamaya teşvik eder.

ID

  • Gerekli: Ürünün benzersiz tanımlayıcısı
  • Söz dizimi: En çok 50 karakter
  • Schema.org özelliği: Product.sku
  • Her ürün için benzersiz bir değer kullanın (mümkünse ürünün SKU’sunu kullanın)
  • Verilerinizi güncellerken kimliğinizi aynı tutun
  • Yalnızca geçerli unicode karakterler kullanın (kontrol, işlev veya özel alan karakterleri gibi geçersiz karakterlerden kaçının)
  • Aynı ürün için ülkeler veya diller arasında aynı kimliği kullanın.

SKU ( Stock Keeping Unit ) Microsoft jargonunda ürün türü olarak tanımlanır. Tam açılımı Stok Saklama Ünitesi’dir.

Başlık

  • Gerekli: Ürün adı
  • Söz dizimi: En fazla 150 karakter
  • Schema.org özelliği: Ürün adı (Product Name)
  • Ürünü doğru bir şekilde tanımlayan tıklama sonrası açılış sayfanızdaki başlıkla eşleştirin.
  • “Ücretsiz gönderim”, tüm büyük harfler veya ilginç yabancı karakterler gibi tanıtım metinlerini eklemeyin.
  • Çeşitler için, renk veya boyut gibi ayırt edici bir özellik kullanın.

Açıklama

  • Gerekli: Ürün açıklaması
  • Sözdizimi: En çok 5.000 karakter
  • Schema.org özelliği: Product.description
  • Ürünü doğru bir şekilde tanımlayan tıklama sonrası açılış sayfanızdaki başlıkla eşleştirin.
  • “Ücretsiz gönderim”, tüm büyük harfler veya ilginç yabancı karakterler gibi tanıtım metinlerini eklemeyin.
  • Yalnızca ürünle ilgili bilgileri ekleyin (mağazanızın bağlantılarını, satış bilgilerini, rakiplerle ilgili ayrıntıları, diğer ürünleri veya aksesuarları dahil etmeyin)
  • Satır sonları, listeler veya italik gibi formatlar kullanın.

Bağlantı

  • Gerekli: Ürününüz tıklama sonrası açılış sayfası
  • Schema.org özelliği: Offer.url
  • https ile başlayan Doğrulanmış alan adınızı kullanın.
  • RFC 2396 veya RFC 1738 ile uyumlu şifreli bir URL kullanın
  • Gerekli olmadıkça bir geçiş reklamı sayfasına bağlantı verme
  • Gerekirse, bir etki alanı izleme URL’si kullanın (çok fazla yönlendirme gecikmeyi artırabilir)

Görsel

  • Gerekli: Ürününüzün ana resmi
  • Kabul edilen formatlar: Animasyonlu olmayan GIF (.gif), JPEG (.jpg / .jpeg), PNG (.png), BMP (.bmp) ve TIFF (.tif / .tiff)
  • Tekstil dışı ürünler: En az 100 x 100 piksel
  • Tekstil ürünleri: En az 250 x 250 piksel
  • Boyut: 64 megapiksel maksimum (veya 16 MB maksimum dosya boyutu)
  • Resmi büyütmeyin veya küçük resim göndermeyin.
  • Promosyon metni, filigran ve kenarlıklara izin verilmez
  • Aşağıdaki durumlarda, yer tutucu veya genel bir resim yoktur:
    • Donanım veya Taşıtlar ve Parça kategorileri (çizimler kabul edilir)
    • Boya kategorisi (tek renkli görüntüler kabul edilir)

Resim bağlantısı

  • Gerekli: Ürününüzün ana görüntüsünün URL’si
  • Schema.org özelliği: Product.image
  • Ürününüzün ana görüntüsüne bağlantı verin.
  • Http veya https ile başlayın.
  • RFC 2396 veya RFC 1738 ile uyumlu şifreli bir URL kullanın.
  • URL’nin Google tarafından taranabildiğinden emin olun (Googlebot ve Googlebot resmine izin veren robots.txt yapılandırması)

Ek resim bağlantısı

  • İsteğe bağlı: Ürününüz için ek bir görüntünün URL’si
  • Sözdizimi: En fazla 2.000 karakter
  • Aşağıdakiler dışında düzenli görüntü bağlantısı gereksinimlerini karşılayın :
    • Resim ürün aşamalandırmayı içerebilir ve kullanımdaki ürünü gösterebilir
    • Grafikler veya çizimler dahil edilebilir
  • Bu özelliği birden çok kez ekleyerek en fazla 10 ürün resmi gönderin.

Mobil bağlantı

  • İsteğe bağlı: Masaüstünüzden farklıysa, Ürününüzün mobil tıklama sonrası açılış sayfası URL’sini belirtin.
  • Söz dizimi: Maksimum 2.000 karakter
  • Düzenli bağlantı gereksinimlerini karşılayın

Google Ürün Listesi reklamlarının nasıl ayarlanacağına ilişkin adım adım talimatlar için, Google’ın alışveriş kampanyaları için destek sayfasını ziyaret edebilirsiniz.

BİLGİ: Henüz belirtilmeyen Alışveriş kampanyalarının en büyük avantajlarından biri, Google Ürün Listeleme reklamlarınızı Google Merchant Center Import aracıyla Bing’e kolayca aktarabilmenizdir.

Ürün Listeleme Reklamları ile ilgili detaylı bilgilendirme ve reklam yönetimi konusunda iletişime geçebilirsiniz.