Kampanyaların hedef kitle uyumlu yürütülmemesi ne ilgi çekici ne de karlı bir durumdur. Bu yüzden en iyi çevrimiçi reklam platformlarının her birinin reklam kalitesini ve alaka düzeyini ölçmek için bir hesaplama aracı vardır. Bu Google Ads için Kalite Puanı, Facebook için ise alaka düzeyi puanıdır.
Bu yazımda Facebook alaka düzeyi hakkında bilgilere yer verdim. Bu hesaplama nedir, nasıl gerçekleşir, Facebook’ta maksimum sonuçlar için puanın nasıl artırılacağı hakkında öneriler paylaşacağım.
Not: 30 Nisan 2019 tarihinden itibaren Facebook, alaka düzeyi puan metriğini üç yeni boyutla değiştirecek. Kalite sıralaması, katılım oranı sıralaması ve dönüşüm oranı ölçümlemesi. Ayrıca bu değişikliklere, Facebook’un potansiyel erişimi nasıl hesapladığı da dahil…
Facebook Alaka Düzeyi Puanı Nedir?
Alaka düzeyi puanı, reklamverenlere ve onların rakiplerine kıyasla reklamların hedef kitle ile uygunluğu konusunda bir fikir vermek için reklam kalitesi ve alaka düzeyi faktörlerini birleştirir. Bu ölçümleme 1 – 10 arasında derecelendirilmektedir.
Bilgi: 1’in reklamınızın aynı hedef kitleyi hedefleyen diğer reklamlardan çok daha az alakalı olduğu, 10’un ise reklamınızın diğerlerine göre çok daha alakalı olduğu anlamına geldiği 1 ile 10 arasında bir ölçek kullanır. Reklamınız yaklaşık 500 gösterime ulaştığında bu puanı görebilirsiniz.
Verileri İncelemek
Merak ediyor olabilirsiniz, “ Bu neden önemlidir? bu sadece bir sayı! “ Aslında sadece bir sayıdan çok daha fazlası. Alaka Düzeyi, birçok metriğin bir sentezidir: Katılım, Tıklamalar, Dönüşümler, Tıklama Oranı, Olumsuz Yorumlar. Yalnızca bir numara ile bir reklamın kazanan mı yoksa kaybeden mi olacağını hızla anlayabilirsiniz.
Alaka düzeyi puanlarının önemini göstermek için, AdEspresso , puanların TBM’yi nasıl etkileyebileceğini ölçmek için 104.256 reklamı analiz etti . İşte buldukları şey…
Alaka düzeyi puanının, reklam maliyetine doğrudan bir etkisi vardır. Facebook, hangi reklamın belirli bir kullanıcıya gösterileceğine karar verdiğinde, her zaman o kullanıcıyla daha alakalı olduğunu düşündüğü bir reklam göstermeyi tercih eder. Eğer sizin reklamlarınız hedef kitle ile alaka durumu düşük ise reklam vermek çok daha maliyetli olacaktır.
Bu reklamın alaka düzeyi 2,9 ve hedeflemenin düşük olması ve web sitesi tıklaması başına ortalama 0,81 kuruş tutarında bir maliyeti vardı:
Aşağıda yer alan reklam yukarıdaki ile aynıdır. Sadece son 90 gün içinde web site ziyareti gerçekleştiren kullanıcılardan oluşan, web sitesi özel hedef kitlesine yöneliktir. Alaka düzeyi puanı 8‘dir, bu da yaklaşık 0,14 kuruş tıklama maliyetine gerektirir.
Aynı bütçe ile 4 kat daha fazla tıklama elde ediliyor.,
Alaka düzeyi puanı ne kadar yüksekse, tıklama başına maliyet o kadar düşük ve tıklama oranı o kadar iyi olur.
Reklam Alaka Düzeyi Puanı Nasıl Hesaplanır?
Reklam alaka düzeyi puanı, bir reklamın hedef kitlesinden alacağı olumlu ve olumsuz etkileşime göre hesaplanır. Ne kadar olumlu etkileşim olursa, alaka düzeyi puanı da o kadar yükselir.
Reklamınız hedef kitleniz ile alakalıysa, daha fazla kişi istediğiniz eylemi gerçekleştirir. Bu durumda reklam için olumlu geri bildirim elde edilir. Aksi halde kullanıcılar reklamları gizleme tercihleri ile gösterim engellemek isterse negatif etki sağlar. Yani olumlu yada negatif dönüşler alaka düzeyine etki ederek TBM’nizi belirler.
Ne kadar az kişi reklamın kendisi ile ilgili olmadığı geri bildirimini iletirse o kadar kaliteli bir puan elde edersiniz. Bu nedenle alaka düzeyi genelinde gösterim elde etmek maliyet açısından oldukça önemlidir.
Alaka düzeyi puanını en çok etkileyen metriklerin bir özeti :
- Olumsuz Sinyaller : Bir kullanıcı reklamınızı haber kaynaklarından gizlerse eğer, bu, doğru kitleyi hedeflemediğinizin güçlü bir göstergesi olarak kabul edilir.
- Kampanya Hedefi : Bunun alabileceğiniz en güçlü olumlu etki olduğunu düşünüyorum. Kampanyanız beğenileri hedefliyorsa ve çok fazla beğeni alıyorsanız, bu iyi bir işarettir. Aynı şey Dönüşümler, Web Sitesi Tıklamaları vb. İçin de geçerlidir. Kampanyanızın hedefinde ne kadar iyi performans gösterirseniz, puanınız o kadar yüksek olur.
- TO : Tıklama oranınız ne kadar yüksekse, reklamınız Facebook tarafından o kadar alakalı kabul edilir. Doğal olarak, kimse kendileriyle alakalı olmayan bir reklamı tıklamaz.
- Paylaşımlar : İncelemelerim ve bazı araştırma sonuçlarından edindiğim istatistiklere göre, Facebook’un bir reklamı paylaşmanın kalitesi üzerinde en güçlü onay olduğuna inanıyor olmasıdır.
- Beğeniler ve Yorumlar : Veriler açık bir korelasyon göstermiyor olsa da, beğenilerin ve yorumların Facebook tarafından olumlu kalite sinyalleri olarak değerlendirildiğini düşünüyorum. Yorumlar biraz daha zor olabilir çünkü bağlamı anlamadan, onlara olumlu veya olumsuz bir değer atfetmek zorlaşır.
Alaka Düzeyini Geliştirmek için 4 Strateji
1. Birden fazla reklam varyasyonu kullanın
Reklam sıklığının çok yükseğe çıkmasını önlemek için aynı hedef kitleye aynı anda çeşitli farklı reklamlar yayınlamak önemlidir. Reklam sıklık oranınız, hedef kitlenizde yer alan bir ziyaretçinin reklamı gördüğü ortalama anlamına gelir. Bu rakam çok yüksekse, hedef kitleniz reklamlarınızdan sıkılabilir, olumsuz geri bildirim sayısı artabilir ve alaka puan düzeyiniz de düşüş yaşanabilir.
Özellikle biraz daha küçük bir kitleyi hedeflerken, reklam öğenizi çeşitlendirmek işlerin taze kalmasına yardımcı olur, reklam yorgunluğunu önler, daha yüksek alaka düzeyi puanları sağlar.
2. Yeniden hedeflemeleri kısaltın
En yüksek ROAS sayılarından bazıları genellikle yeniden hedefleme kampanyalarından geldiği için, Facebook’ta yeniden hedefleme inanılmaz etkili olabilir.
Facebook, reklamverenlerin, web sitelerini son 180 gün içinde ziyaret eden kullanıcıları hedeflemesine olanak tanır; bu, çoğu reklamverenin kullandığı yeniden hedefleme seçeneğidir. Fakat aynı firmaya ait tekrarlanan bir reklam görmek (özellikle uzun bir süre aynı devam ediyorsa) ve reklam yoğunluğu alaka düzeyi puanını olumsuz yönde etkiler.
Yeniden hedeflemeyi 30 günlük hatta 14 günlük kampanyalara kısaltarak daha iyi sonuçlar elde edebilirsiniz.
3. Reklamlarınızı daha iyi uyarlamak için hedef kitlenizi bilin
Doğru izleyiciyi hedeflemek işin sadece yarısı. Ayrıca, doğrudan kendileriyle konuşabilen bir mesaj oluşturmalısınız, çünkü hedef kitlenize bağlanan harika bir reklam, katılımınızı artıracak ve alaka düzeyi puanınızı artıracaktır.
Akılda tutulması gereken bazı temel ipuçları:
- Potansiyel müşterileri kapatmamak ve yüksek düzeyde olumsuz geri bildirim oluşturmaktan kaçınmak için reklamlarınızın mümkün olduğunca normal Facebook yayınlarına yakın görünmesini sağlayın.
- Yüksek kaliteli görüntüye sahip ve ses içeren videolar yayınlayın. Harekete Geçirici Düğmeler ve içeriğiniz ile reklam olduğunu işaretleyin.
- % 20’den fazla metin içermeyen resim reklamlar oluşturun ve bu videoların yüksek kaliteli görünüm ve sesle oluşturulması gerekir.
4. Hedefleme stratejinizi yeniden düşünün
Hedefleme arasında çok fazla ve yeterli olmayan bir çizgi var.
Bir yandan, hedef kitlenizi, her üye arasında yüksek derecede bir ortaklık sağlayacak şekilde geliştirmelisiniz, böylece doğrudan kendi gereksinimlerine hitap eden reklamlar ve teklifler oluşturabilirsiniz. Hedefleme çok genişse, mesajınızı kabul etmeyen kullanıcılara reklam sunma riskini taşırsınız.
Öte yandan, birçok reklam veren hedef kitlelerini çok fazla hassaslaştırmaktadır ve bu da reklam performansını ve alaka düzeyi puanını olumsuz yönde etkileyebilir.
Peki Ne Yapmalı?
Seçeneklerden biri, geniş hedeflemeli bir reklam başlatmak ve Facebook’un öğrenme aşamasını yayınlamasına izin vermektir. Öğrenme aşamasında, Facebook, hedef kitlenizdeki hangi kullanıcıların, istediğiniz işlemi yapması en muhtemel olduğunu keşfetmeye çalışır. Dolayısıyla daha büyük bir hedef kitleyle başlayarak, içinde yüksek oranda dönüşüm sağlayan segmentler bulmak için daha fazla alan bulunur.
Facebook, kullanıcılara alaka düzeyi puanının, reklam performansının bir yansıması olduğunu bildirir. Bu, daha yüksek bir alaka düzeyi puanının iyileştirilmiş performansla ilişkili olduğu ancak performans iyileştirmesini tek başına yürütmediği anlamına gelir .
Reklamınızın alaka düzeyini anlayabilmek için kullanılmalı ve ardından hedeflemenizi ve reklam öğenizi iyileştirmeye odaklanmalısınız. Ancak, ortalama puanınız varsa, ancak reklamınız yine de harika performans gösteriyorsa, hiçbir şeyi değiştirmek istemeyebilirsiniz. İstenilen sonucu elde etmek sonuçta puanınızdan daha önemlidir.
5 Nisan 2019
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY