Pandemi dönemiyle birlikte e-ticarete olan ilgide oldukça arttı. Artık insanlar tüm ihtiyaçlarını internet üzerinden temassız, güvenli ve hızlı bir şekilde temin etmeyi tercih ediyor. Firmalar ve markalarda bu sıkı rekabette ayakta durmak için e-ticarette başarının sırlarını öğrenmek ve uygulamak istiyor.
Sektör, ürün, kargo gibi süreçler e-ticaret için önemli olduğu kadar bizi başarıya götüren en önemli şey ise görsel, dinamik, hızlı ve kullanıcıların keyifli vakit geçirebileceği bir web sitesi.
E-Ticarette Başarılı Olmak için Temel İhtiyaçlarımız;
Başarılı bir e-ticaret için üç temel konu öne çıkıyor. Bunlardan ilki tamamen responsive, hızlı, dinamik ve anlaşılabilir bir web sitesi. Hemen ardından ise başarılı bir SEO optimizasyonu ve etkili reklam yönetimi yer alıyor.
Responsive Web Sitesi
Özellikle pandemi döneminde web ve internet üzerinden alışverişe olan ilginin artması yadsınamaz bir gerçek. Bununla birlikte göz ardı edilmemesi gereken en önemli konu ise kullanıcıların webe erişimde %85 oranla mobil cihazları tercih ediyor olması. Web sitemiz ne kadar iyi, hızlı, donanımlı olsa da mobil uyumlu değil ise kullanıcıların %85’ini kaybediyoruz demektir.
Bu nedenle web sitemizin hızlı, dinamik, donanımlı mobil uyumlu ve tam responsive olması gerekiyor. Kullanıcıların web sitesi içerisinde kolayca gezinip, aradıklarını hızlı bir şekilde bulabilmeleri gerekiyor. Yine alışveriş süreçlerinin kolay ve kısa olması da en çok dönüşüm getiren önemli bir etken olarak karşımıza çıkıyor.
E-Ticaret SEO Optimizasyonu
Web sitemizin profesyonel olması çok önemli bir kriter fakat tek başına maalesef yeterli değil. Eğer arama motorları web sitemizi tanımıyorsa, linklerimizi indekslemediyse, kullanıcıların yaptıkları aramalarla bizi bulması ve sitemizi ziyaret etmesi mümkün değil. Bu nedenle ürünlerimizle ilgili temel anahtar kelimelerimiz için ilgili sayfalarda SEO optimizasyonlarının yapılması, bu sayfalarında Google ve diğer arama motorları tarafından indesklenmesi bizi dönüşüme götüren en önemli kriter aslında.
Başarılı bir SEO optimizasyonu için web sitesinin kurulumundan itibaren belirli kriterler çerçevesinde tasarımı gerçekleştirmek, ilerleyen süreçlerde de yapılacak tüm revizeleri ve içeriklerimizi SEO kuralları çerçevesinde yapmamız gerekiyor.
Web sitemiz ne kadar güncel olursa, ziyaretçiler web sitemizde ne kadar çok ve nitelikli vakit geçirirse biz kendimizi arama motorlarına o kadar iyi tanıtmış oluruz ve ürünlerimizle, hizmetlerimizle ilgili kelimelerde organik aramalarda görünür olmaya başlarız.
E-Ticarette Etkili Reklam Yönetimi
Reklam yönetimi e-ticarette dönüşüm getiren ve alışverişi hızlandıran en önemli adımlardan bir diğeridir. Kaliteli bir altyapı ve nitelikli bir SEO optimizasyonuna sahipsek reklam harcamalarımız bizi başarıya taşıyan en önemli adım olacaktır. Google Ads yönetiminde dikkat edilmesi gereken en önemli konuları ise; ideal reklam mecrası (Google, Facebook, Instagram, Youtube, TikTok, Linkedin vb.), ideal reklam modeli, ideal hedef kitle olarak ayırabiliriz.
Reklamlarımızı yaparken hedefimiz bütçemizi en efektif şekilde kullanıp, olabildiğince ideal hedef kitlemizi yakalamamızdır. Böylelikle hem gereksiz bütçe harcamasının önüne geçerken hem de daha fazla dönüşüm elde edebiliriz.
Sektöre, markaya veya ürüne göre platformlar değişiklik gösterebilir. Bazı sektörlerde Google alışveriş reklamları etkili olurken, bazılarında arama ağı veya Youtube reklamları tercih edilebilir. Veya daha hızlı dönüşüm ve yüksek etkileşim için Instagram reklam modelleri tercih edilebilir. Tüm bunların dışında tamamı birlikte de tercih edilerek yoğun görünürlük, marka bilinirliği ve sıcak dönüşüm hedeflenebilir.
Profesyonel destek ile tüm süreçlerden önce detaylı analizler yapılıp, en ideal bütçeler ile en efektif mecralar ve sonuçlar hedeflemek bizi başarıya götürecek temel kilometre taşları olacaktır.
6 Mart 2021
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY