Doğru odak anahtar kelimesini seçmek, hedef kitlenizin net bir şekilde anlaşılmasını gerektirir. Bu tür bir ön görü elde etmek için şunu sorun: İnsanlar internette ne arıyor? İlgi alanları nelerdir?
- Bir odak anahtar kelime veya hedef anahtar kelime, Google SERP’de sıralamanıza yardımcı olmak için içeriğinizi optimize ettiğiniz terimdir.
- Birçok SEO yazma aracı, yazarların içeriklerini optimize etmelerine yardımcı olmak için odak anahtar kelimeleri ve kelime öbeklerini kullanır.
- Semantik arama, Google’ın arama amacını, sorgu metnini ve kelimeler arasındaki ilişkiyi anlayarak en doğru sonuçları üretmesini sağlar.
- Bilgi Grafiği (Knowledge Graph), Google’ın arama amacını ve gerçek dünya varlıkları arasındaki ilişkiyi anlayarak arama sonuçlarını iyileştirmeye yönelik ilk girişimiydi.
- Hummingbird algoritması, diyalog aramasına ve insan aramasına odaklanır.
- RankBrain, insanların aramalarının ardındaki amacı anlamayı amaçlayan bir makine öğrenme sistemidir.
- BERT, Google’ın insanların yaptığı sorgularda, özellikle de konuşma sorgularında kullandıkları kelimelerin bağlamını anlamasına yardımcı olur.
- Anahtar kelime araştırması, herhangi bir arama motoru optimizasyonu stratejisinin önemli bir parçasıdır.
- Bir odak anahtar kelime, net bir konu alaka düzeyi oluşturmaya yardımcı olur. Sayfanız veya siteniz için ideal trafiği belirler.
Sayfanıza trafik çekmenize yardımcı olacak en iyi odak anahtar kelimeyi seçmek için farklı faktörleri göz önünde bulundurmalısınız.
Odak Anahtar Kelime Nedir?
Bir odak anahtar kelime veya hedef anahtar kelime, Google SERP’de sıralamanıza yardımcı olmak için içeriğinizi optimize ettiğiniz terimdir. Hedef kitlenizin amacına uygun olmalıdır. Sayfanızın çevrimiçi olarak bulunabilir olması için alakalı olması gerekir.
Çalışmalarınızı gerçek zamanlı olarak rekabette bulunduğunuz sayfalar ile karşılaştırmanız önemlidir. İçeriğinizin alaka düzeyini ve konuyla ilgili eksikliğini hesaplamanız gerekir.
Ayrıca, doğru kelime veya kelime öbeği, sitenizin çevrimiçi görünürlüğünü ve trafiğini oluşturmaya yardımcı olacaktır. Ancak, doğru odak anahtar kelimesini seçmek için insanların çevrimiçi ortamda ne aradığını bilmeniz gerekir. Bunu yapmanın en iyi yolu, etkili bir anahtar kelime araştırma stratejisi oluşturmaktır.
Ancak ondan önce, Google’ın anahtar kelimeleri nasıl yorumladığına ve bunları kullanıcılara sorgularına en iyi yanıtları sağlamak için nasıl kullandığına bakalım.
Google Odak Anahtar Kelimeleri Nasıl Yorumluyor ve Doğal Dili Kullanımı
2013’ten önce Google’ın algoritması, kullanıcıların Google Arama’ya girdiği soruların bağlamını anlamıyordu.
Örneğin, o zamanlar “kozalak neyden yapılmıştır” diye ararsanız, Google yalnızca kendisine anlamlı gelen ilk anahtar kelimeyi seçerdi. Bu örnekte, “çam nedir” olacaktır. Ardından, bu ifadeyi, tam olarak bu ifadeyi kullanan web sayfalarıyla eşleştirir.
Google Search o zamanlar büyük ölçüde anahtar kelime eşleştirmeye dayandığından, site sahipleri SERP’de üst sıralarda yer almak için anahtar kelime doldurma ve spam gönderme yöntemlerine yöneldi. Ne yazık ki, bu black hat SEO tekniği, insanların sorguları için alakasız sonuçlar almasına neden oldu.
Ancak anlamsal aramanın ortaya çıkışı her şeyi değiştirdi. Google’ın aşağıdakileri anlayarak en doğru sonuçları oluşturmasına olanak sağladı:
- Arama amacı
- Sorgu bağlamı
- Kelimeler arasındaki ilişki
Basitçe söylemek gerekirse, semantik arama, insanlara sorgularına en iyi yanıtları sağlamak için yalnızca anahtar kelimelere dayanmakla kalmadı. Aynı zamanda doğal dili – biz insanların anlayacağı şekilde – anlamayı amaçlıyordu.
Semantik Arama Tarihi
Anlamsal arama, 2012’de Bilgi Grafiğinin kullanıma sunulmasıyla başladı. Bu, Google’ın arama amacını ve gerçek dünya varlıkları arasındaki ilişkiyi anlayarak arama sonuçlarını iyileştirmeye yönelik ilk girişimiydi.
SEO uzmanlarına göre Bilgi Grafiği, Google’ın birçok geniş tabanlı algoritmik değişikliğinin yolunu açtı. Bilgi Grafiği, varlıkların ve gerçeklere dayalı bilgilerin büyük bir deposunu oluşturmak için kamuya açık alanlardan bilgi topladı. Google daha sonra insanlara en alakalı sonuçları göstermek için Bilgi Grafiğinin semantik arama anlayışından yararlandı.
Hummingbird
Bilgi Grafiğinin kullanıma sunulmasının ardından Google, 2013 yılında ilk geniş çekirdekli algoritma güncellemesini kullanıma sundu. Bu güncelleme, dünya çapındaki aramaların yaklaşık yüzde 90’ını etkileyen Hummingbird güncellemesi olarak bilinir.
Hummingbird algoritması, konuşma aramasına ve insan aramasına odaklanır. Konuşma araması yoluyla odak ve uzun kuyruklu anahtar kelimeler için niş sonuçlar sağlamak için doğal dil işlemeyi (NLP) kullanır. Hummingbird, temayla ilgili konulara ve anahtar kelimelerin eşanlamlılarına odaklanarak aramayı iyileştirdi. Sonuç olarak, hakkında bilgi sahibi olmadığınız konuları aramayı daha kolay hale getirdi.
Anlamsal arama ve NLP aracılığıyla Hummingbird algoritması, Google’ın sesli aramasının temelini attı.
RankBrain
Hummingbird’ü piyasaya sürdükten iki yıl sonra Google, arama teknolojisini RankBrain olarak bilinen bir yapay zeka ile güncelledi. Hummingbird’den farklı olarak RankBrain, hem bir sıralama sinyali hem de bir sorgu analiz sistemi olarak işlev görür.
RankBrain, Hummingbird ile aynı hedefi paylaşan bir makine öğrenme sistemidir. İnsanların aramalarının ardındaki amacı anlamaya çalışır. Ancak RankBrain öğrenmeye devam ediyor. Yüksek performanslı arama sonuçlarını analiz eder ve insanların değerli bulduğu web sayfaları arasındaki benzerlikleri belirler.
RankBrain sayesinde, bir sorguda kullanılan tam odak anahtar kelimesini kullanmasa bile bir sayfa SERP’de üst sıralarda yer alabilir.
Google’ın 2015’te RankBrain’i piyasaya sürmesinden bu yana en önemli arama güncellemesi BERT oldu. BERT, Transformers’tan Çift Yönlü Kodlayıcı Temsilleri anlamına gelir. Doğal dil işleme için sinir ağı tabanlı bir tekniktir.
BERT’in amacı, Google’ın insanların sorgularında, özellikle diyalog sorgularında kullandıkları kelimelerin bağlamını daha iyi anlamasına yardımcı olmaktır.
Konuşma soruları genellikle “kimden” ve “kime” gibi edatları içerir. Ancak BERT’den önce Google bu kelimeleri anlamıyordu. Dolayısıyla, Google’ın arama algoritmasına bu kelimelerin arkasındaki amacı anlamayı öğreterek, insanlar artık kendilerine doğal gelen şekillerde arama yapabilirler.
Anahtar Kelime Araştırması Tarih mi Oldu?
Google’ın semantik aramaya odaklanmasıyla, birçok kişi şu soruyu soruyor: Anahtar kelime araştırması öldü mü?
Anahtar kelime araştırması ölmedi ve hala herhangi bir arama motoru optimizasyonu stratejisinin önemli bir parçası. Ancak, artık basit bir süreç değil. Öylece çevrimiçi olup bir anahtar kelime araştırma aracı kullanamaz ve bulabileceğiniz en çok aranan ve en düşük rekabete sahip anahtar kelimeyi seçemezsiniz.
Anahtar kelime araştırması yaparken artık insanların çevrimiçi olarak aradığı konuları düşünmeniz gerekiyor. İçeriğiniz için oluşturabileceği trafik miktarını belirlemek için yalnızca arama hacmine güvenemezsiniz. Artık işler değişti, değişmeye devam ediyor.
NLP ve semantik arama kullanan Google ile içerik stratejinizi şekillendirmek ve bilgilendirmek için anahtar kelime araştırmasını kullanmalısınız. Yani, odak anahtar kelimeniz sayfanızın içeriğini devralmamalıdır. Bunun yerine, içeriğinizin kulağa doğal gelmesi için eşanlamlıları ve ilgili terimlerle birlikte kullanın.
İçeriğiniz de Neden Odak Anahtar Kelimesi Kullanmalısınız?
Artık Google semantik aramaya geçmesi, içeriğinizde odak anahtar kelimeleri kullanmayı bırakmanız gerektiği anlamına gelmez. İki şey için bir hedef anahtar kelimeye sahip olmak en iyisidir:
- Net bir konu ve alaka düzeyi oluşturun
- Sayfanız veya siteniz için ideal trafiği belirleyin
Alaka Düzeyini Oluşturun
Bazı SEO uzmanlarının düşündüğünün aksine, anahtar kelimeleri kullanmak eskimiş bir optimizasyon süreci değildir. Bir hedef anahtar kelime, içeriğinizin konusunu veya alaka düzeyini belirlemenize yardımcı olabilir.
Anahtar kelimeler, Google’ın içeriğinizin insanların sorgularıyla alaka düzeyini ve çevrimiçi diğer konularla ilişkisini anlamasına yardımcı olur. Bu nedenle, hedef kitleniz için önemli olan konulara aşina olmak adına birincil anahtar kelimeyi kullanmalısınız.
Doğru Trafiği Hedefleyin
İçeriğinizi optimize etmenin bir kısmı, birincil anahtar kelimenizi sayfanızın önemli bölümlerine yerleştirmektir. Evet, yalnızca içeriğiniz değil, meta açıklama, başlık ve sayfanızın URL’si gibi sayfa öğeleri dahil tüm sayfadan bahsediyorum. Bunu yapmak, hedef kitlenizi çekmenize ve sitenize doğru trafiği almanıza yardımcı olabilir.
URL’nizde birincil bir anahtar kelime kullanmak, insanların ve Google’ın sayfanıza erişmeden bile sayfanızın ne hakkında olduğunu belirlemesine yardımcı olabilir. Ancak önce, anahtar kelimenizin ele aldığınız konuyla alakalı olduğundan emin olmanız gerekir. Aksi takdirde sayfanız Google ve diğer arama motorları tarafından cezalandırılabilir.
Doğru Odak Anahtar Kelimesi Nasıl Seçilir?
Konunuza en iyi odaklanan anahtar kelimeyi belirlemek için uygun anahtar kelime araştırmasını nasıl yapacağınızı bilmelisiniz. Ancak, SEO’da yeniyseniz, doğru anahtar kelimeyi verimli bir şekilde aramanıza yardımcı olacak hızlı bir kılavuzum var.
Doğru Odak Anahtar Kelime Seçerken;
- Ele Almak İstediğiniz Konuları Listeleyin
- Seçtiğiniz Konulara Uygun Kelimeleri ve Deyimleri Belirleyin
- Anahtar Kelimelerin Sıralama Zorluğunu ve Aylık Arama Hacmini Kontrol Edin
- Listenizi En Alakalı Anahtar Kelimelere Kadar Daraltın
- İlgili Anahtar Kelimeler ve İfadelere Odaklanın.
Bu ipuçlarını izleyerek, sayfanıza trafik çekebilecek bir odak anahtar kelime listesi oluşturabilirsiniz.
Tabi herkesin paylaştığı ücretsiz kelime araştırma kaynaklarını bende paylaşayım bolluk olsun 🙂
Eminim aşağıdaki araştırma kaynaklarını birçok sitede görmüşsünüzdür. Ancak yukarıdaki bilgiler ve tekniğe hakim olmadan orada elde edeceğiniz kelimeler sadece size bir çıktı verir. Eğer bu içeriği bütünüyle ele alıp değerlendirme yapabilirseniz işte ozaman bu kaynakları doğru sonuca ulaşmak adına en faydalı şekilde kullanabilirsiniz.
Ücretsiz Kelime Araştırma Araçları
- Google Trends
- Keyowrd Shetter
- Keywordtool.io
- Ubersuggest (neilpatel.com)
- Searchintent.co.uk
- ahrefs keyword generator (ahrefs.com/keyword-generator)
Notlar:
İçeriğinizi optimize etmek için odak anahtar kelimeleri kullanmak, herhangi bir SEO stratejisinin önemli bir parçasıdır. Google anlamsal aramaya geçtiğinde sadece anahtar kelimeleri kullanma amacı ve yaklaşımını değiştirdi.
Anahtar kelime araştırması insanların çevrimiçi bilgi aramak için kullandıkları popüler terimleri bulmaktan daha fazlasıdır. Anahtar kelime araştırması, tüm optimizasyon çabalarına rehberlik eden temeldir.
Net bir odak anahtar kelime olmadan, içeriğinizi yazmak veya sayfanızı optimize etmek, işlek bir caddede gözleri bağlı yürümeye benzer. İçeriğinizi yazarken doğru yolda kalmanıza yardımcı olacak pusuladır.
24 Ocak 2023
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY