Performans Ajansı Nedir? hatta daha spesifik olarak, geleneksel bir dijital medya ajansından (sosyal medya, google ads veya diğer hizmetler) ne kadar farklıdır?

Dijital gelişimin odağı bir kenara bırakılarak, işinizin büyüme odağına eğilim gösteren tek merkezdir.

Bir diğer önemli ayrım ise (bütçeniz için büyük bir etki sağlar), bir büyüme ajansının çıktıya değil ölçülebilir sonuca odaklanmasıdır. Daha önce hiç bu soruyu kendinize sorma gereği duymadıysanız önce bunu açmanın faydalı olacağını düşünürüm. “Ne fark eder, her türlü bana erişen kişiler için sonuçlara yol açmaz mı?” diye sorgularsanız eğer, ayrıntıya girebiliriz. Asıl sonuç bir şeyin ortaya çıkma şeklidir. Çıktılar, bir analiz aracı ile kişiler tarafından üretilen trafiğin miktarıdır.

Odak noktanız ölçülebilir sonuçlara daha fazla eğilim göstermek olmalıdır.

Özellikle sosyal medya reklamları gibi kişileri çok daha iyi etkileme şansınız olan bu platformlarda, her reklam kampanyanız ödüllere yönelmekten daha fazla olmalıdır. Fakat performans ajansının buradaki başarısı harcanan miktar ve dönüşüm ile ilgilidir. Yani siz kazansanız dahi bir sonraki kampanyada ne kadar daha az bütçe ile yayın süreci geçiririm gibi önemli maliyetlerin hesaplarını kurgularlar. Mümkün olan her kuruştan bir değer çıkarmak için reklamı yeniden düşünür, test eder ve dönüşüme etki oranlarını hesaplar.

Performans Ajansı Seçmek

Performans ajansı seçimi oldukça önemli bir karardır. Hatta bünyenizde düzenli çalışacak bir personelin alınmasından daha önemli, çünkü sizin tamamlama noktasında müdahil olamayacağınız bir ekip ile ortak çalışmaya adım atıyorsunuz. Temek işlemler ve işinizin finansal grafiği ile ilgili güvenerek önemli bir parçayı emanet ediyorsunuz. Bunları göz önüne aldığınızda görüşmeler ve değerlendirme aşamalarında iyi ölçmek ve güven sağlayıcı bilgiler edinmek istersiniz.

Her boyutta ki işletmenin muhakkak alımlarında önemli odak soruları vardır. Kesinlikle dokunmak isteyeceğiniz performans ajansları için geçerli olan en önemli 7 soruya göz atalım;

1- Neden Performans Ajansı Seçmeliyim?

Gerçek performans ajansları (bu tanımı kendine veren firmalar değil tabi ki) Sadece reklam ve pazarlama endüstrilerinin nasıl çalıştığını anlama konusunda yetinmez, aynı zamanda tüm işletme KPI’larına çözümler ve stratejiler üretmek için daha geniş bir çerçeveden değerlendirme yapar. Bu sektörü ve rakipleri analiz etmekten, kullanıcı alışkanlıklarını ölçümlemeye ve potansiyel müşteri oluşturmaya (hatta dönüşüm potansiyeli yüksek kitleyi belirleme) hatta farklı faaliyetlerde gerçekleşen harcama ve operasyonel kaynakları optimize etmeye kadar her şeyi kapsayabilir.

Dijital Performans Ajansı, birden fazla mercek aracılığı ile sorun çözme yaklaşımına sahip uzman bir ekip sunar. Bu uzman ekip medya planlamadan, markalaşmaya ve yaratıcılık gibi gerek duyulan her noktada ölçüm yapar. Her bir uzman kendini o plandaki rolüne adamıştır ve tüm ekip ortak bir sonuç için çalışır.

2- Markamla Kim İlgilenecek ve İletişim Nasıl Olacak?

Bir performans ajansı ile yapılan ilk toplantıda büyük olasılıkla en güçlü kozlar ortaya koyulacaktır. Genel müdürler, Kıdemli Proje Yöneticileri ve hatta kurucular bu toplantıda bulunabilir. Buraya kadar her şey normal, ajans olarak bakıldığında (ki her işletme için geçerli olabilir) her zaman iyi ve güçlü bir izlenim bırakmak istersiniz. Burada aslında önemli olan nokta, düzenli olarak hesabınız ile ilgilenecek olma olasılıklarının pek muhtemel olmamasıdır.

Performans Ajansı Seçim, Dijital Performans Ajansı Seçerken Dikkat edilmesi gerekeneler

Kişiler ile uyum yakalamak bu noktada oldukça önemli. Geçmiş deneyimler ve bunun hesabınıza nasıl yansıyacağını sorgulayabilirsiniz. Ve siz bu noktada bir kişi ile iletişim konusunda doğru frekansı yakalayamadıysanız eğer diğer takım arkadaşları ile projeyi sürdürmek istemekten asla çekinmemelisiniz. Bu durum aynı zamanda ajansın ihtiyaçlarınızı karşılamak için nasıl bir ekip oluşturduğu konusunda fikir sahibi olmanızı sağlar.

Performans ajansları kurum içinde birlikte çalışan ve herkesin uzmanlığı üzerine kurulduğundan takım çalışması ajansın performans göstergesini belirler. Burada ekibi en iyi sorgulayabileceğiniz durum ” Tüm ekibin bir arada yer aldığı çalışma örnekleri ” buna değinmek size önemli ölçüde fayda sağlayacaktır.

3- Başarılı Bir Müşteri / Ajans İlişkisi Nasıl Olmalı?

İşinizin önemli bir parçasını ajansa teslim ederek, önemli bir iş birlikteliği sağlarsınız. Bu birliktelikte herkesin işleri nasıl olması gerektiği hakkında aynı düşüncede olduğundan emin olmak istemeniz oldukça doğal.

Ne sıklıkla görüşmeler sağlanacak? Gündeme yönelik konular için hızlı toplantılar düzenlenebilir mi? Raporlama nasıl yapılır? Günlük iletişimler kiminle olacak? Ajans zaman taahhüdü, onay vb. konularda sizden ne bekler?

Eğer istemediğiniz bir süreç varsa bunu sonrasında çözümleriz diyerek perde arkasında bırakmayın. Tercih ettiğiniz çalışma tarzı veya süreci en başta belirtin ve bunlara karşı nasıl çözümler uygulanacağını konuşun.

Çalışma periyotlarında çözüme ilişki sorunları etki etmemesi için iki tarafın beklentilerini ve bunlara yönelik taleplerini belirleyen sözleşmelere imza atın. Aksi halde iş ve kişiler arası sorunlara çözüm üretmek kısır döngü haline gelerek, büyük bir kayıp yaratacaktır.

Dijital Performans Ajansı Seçimi

4- Referanslarınız Neler, Onlarla Görüşebilir miyiz?

İşletmenize bir personel alımı yaparken, sizin kaç numaralı oyuncunuz olacağı konusunda bir fikir edinmeye çalışırsınız. Uzmanlığını sorgular, çalışmalarından örnek ister ve önceki çalıştığı yerler ile görüşmeyi talep edersiniz. Performans ajansı seçiminde de daha spesifik olarak hesap yöneticinizin aktif olarak çalıştığı ve işlerin nasıl yürüdüğü konusunda doğru bir fikir edinebilmek için referans talep edin. Başarılı bir dijital performans ajansı referanslar ve çalışma hikayeleri gibi verileri paylaşmaktan memnun olacaktır.

Dijital Performans Ajansı

Yeni yetenekler, uzmanlıklar ve fikirler sunan bir çözüm ortağı ile birliktelik kurmak oldukça heyecan vericidir. Performans Ajansının güçlü bir şekilde çalışması, işlerin geçişinde sorunsuz ve düşük stresli olmasını sağlayacak, böylece sonuçlara ve ölçülebilir sonuçlara odaklanacaksınız.

Soru, öneri ve diğer görüşleriniz için İletişim Formunu kullanabilirsiniz.