Yatırım Getirisi için stratejiler kurgulayan bir çok marka, en değerli olanı ” Açılış Sayfası ” tasarımına bu kadar önem vermiyor. Artık özel bir sayfa kurgulamanın dönüşüm oranlarına etkisini belirtmenin klişe olacağını düşünüyorum.
Aynı zamanda bu belirttiğim durumun tam aksine açılış sayfası planlayan bazı markalar için de, dönüşüme yol açacak optimizasyonların göz ardı edildiğini fark ettim.
Açılış Sayfası Optimizasyonlarını yapmak hızlı ve kolay bir işlem olmadığı aşikar. Sayfada test edilecek ve aranacak sayısız şey vardır ve bunların büyük bir çoğunluğunun dönüşüm oranında büyük bir artışa fayda sağlayıcı olmayacağını da biliyoruz.
Bir istek, sonrası olumsuz yorumlar bu ne şimdi?
Bu şu aslında, bazı işler yapıldı denilsin diye uygulanıyor. Yapıldı denilsin ama faydalı yönde pozitif etki sağlayacak adımların yapıldı işaretleri olsun.
Dönüşüm oranındaki sürdürülebilir artışlara yol açan daha küçük geliştirmeler büyük etki yaratabilir.
Peki dikkate alınacak çok fazla unsur olduğunda neyi geliştirmelisiniz?
Açılış Sayfası Optimizasyonu için İpuçları
Bu kuralların dönüşüme etki edeceğine yönelik kesin bir hüküm var diyemem. Tek bir boyuta uyan hiçbir öneri bulunmamaktadır. En iyi optimizasyonlar kendi verilerinize dayanan testlerden gelir.
Bu adımlar ile bir başlangıç planlayarak, geliştirilebilir verileri kendinize göre şekillendirmelisiniz. Bu arada hepsini kurgulamak marka kriterlerine göre uyum sağlayıcı olmayabilir, ama işleme aldığınızda web sitenize negatif bir etki katmayacaktır.
Sayfa Tasarımı
1. Mobil için tasarım
Mobil trafiğin, 2019’da tüm internet trafiğinin %80’ini oluşturduğu tahmin ediliyor. Mobilde daha fazla arama yapılıyor, sosyal ağlara öncelikli olarak mobil erişiliyor ve tüm bunları göz önünde bulundurarak, önce mobil için tasarım yapmalısınız.
Dönüşümlerin çoğu masaüstü cihazlarda olsa bile, alıcının yolculuğu birçok cihaz ve temas noktasında geçiyor. İçeriğiniz tek bir ekrana göre uygulanmamalı. Her yerde, her ekranda iyi görünmek zorundasınız.
2. Sayfa ağırlığını mümkün olduğunca azaltın
Bir sayfanın “ağırlığı” verideki boyutudur. Sayfa ağırlığı ne kadar fazla olursa, yüklenmesi o kadar uzun sürer. Mobilde, bir sayfanın yüklenmesi üç saniyeden uzun sürerse, ziyaretçilerin %53’ünün o sayfayı terk ettiği analiz edilmiştir. Verilere baktığımızda sayfa ağırlını azaltmanın ne derece önemli olduğunu görebiliyoruz.
3. Doğru mesaj ve tutarlılığı oluşturma
Markalaşma aynı şekilde varlıklarda tutarlı olmalı, tasarım kampanya boyunca tutarlı olmalıdır. Kullanıcı reklamınızı tıkladığında ve sayfa tasarımı (renk, resimler, markayla özdeşlemiş tasarım v.b.) markayı doğru yansıtmaz ise daha en başında kullanıcılar anlam karmaşasına düşecektir. İnsanlar reklamverenlere karşı çok temkinli ve markanızı güvensizleştirmek için herhangi bir sebep arayabilirler. Reklamda verilen sözleri yerine getirmek için, tıklama sonrası açılış sayfanız, ziyaretçiye güven vermek için reklamnızdaki öğeleri içermelidir.
4. Gezinme ve alt bilgiyi kaldırın
Tıklama sonrası sayfanızın faydalı olabilmesi için ziyaretçinin dönüşüme odaklanmaya devam etmesi gerekir. Kalabalık menü gezinti yapıları ve sayfa alt bilgilerinden giden bağlantılar, diğer sayfalara yönlenmelerinden dolayı dikkat dağıtıyor. Eğer amacınız buradaki teklife odaklanmasını sağlamak ve dönüşüm ise bu bahsedilenleri kaldırmalısınız.
5. Gizlilik politikası ekleyin
Gizlilik politikaları ziyaretçilere bilgileriyle ne yapacağınızı söyler. GDPR (General Data Protection Regulation) yasalarla veriler takip ve kontrol altında tutulabiliyor. Gizlilik politikası şeffaflık sağlar ve ziyaretçinize güven aşılarsınız.
Örneğin; Ziyaretçi hedeflerine yönelik içeriği ve reklamları kişiselleştirmek için çerezleri kullandığınızı bildirebilirsiniz.
6. Telif hakkı bilgilerinizi kontrol edin
Telif hakkı bilgilerinin güncel olduğundan emin olun. Bu, insanların ne kadar detaylara yöneldiğinin bir göstergesi olarak gözlemleyebileceğiniz küçük şeylerden biridir. Telif hakkı bilgileriniz güncel olmadığında, yalnızca tembel görünmekle kalmaz, sayfadakilerin geçerliliği hakkında sorular da ortaya çıkarır.
Bir web sitesi Telif Hakkı 2010 diyorsa, tüm bilgiler yeni mi?
7. 1:1 Dönüşüm oranını koruyun
1: 1 dönüşüm oranı dönüşüm hedeflerinin sayısıyla karşılaştırıldığında sayfadaki bağlantıların sayısını ifade eder. Her tıklama sonrası sayfanın yalnızca bir bağlantısı olmalı ve ziyaretçilerin sayfanızdan ayrılmak için tıklayabilecekleri tek bir yer olmalıdır; harekete geçirici arama butonu. İkinci bir harekete geçirme eylemi kullanıyorsanız, aynı amaç için olması gerekir. Sayfa başına bir hedef tanımlamalısınız.
8. Kaydırma Optimizasyonu (Scroll Down)
Ziyaretçilerin sayfanın tamamını okuması pek mümkün değil. Bir amaç için buradalar, bizim sunduğumuz teklifi değerlendirebilmek. Bu nedenle, sayfa kaydırma ihtimalleri daha olasıdır. Genellikle ilk başlığa yada dikkat çekici ilk görsele odaklanırlar. Ardından, alt başlıklar, maddeler ve yazı içinde vurgulanan içerikler için sayfayı kaydırırlar.
Scroll Down optimizasyonu için, ikna edici anahtar verileri bu biçimlerin her birine yerleştirdiğinize emin olun. Örneğin, Benzersiz satış teklifiniz (Unique Selling Proposition) manşetinizde olmalıdır. Avantajlarınızı maddeler halinde sunabilirsiniz. Vurgulamak istenen görseli dikkat çekici unsur olarak, sayfanın üst kısmında büyük bir şekilde kullanabilirsiniz.
9. Sayfa uzunluğunu arttırın
Yeni, pahalı veya karmaşık teklifler için, ziyaretçilerin dönüştürmesini sağlamak adına daha ikna edici içerikler gerekir. Belki daha fazla referanslar, medya, makale, şeffaflık ve güvenilirlik kazanabileceğiniz şeyler. Ziyaretçilerin teklifinize güvenmeleri için gereken ikna edici içeriği sağlamalısınız.
Yada;
10. Sayfa uzunluğunu azaltın
Öte yandan, ücretsiz bir e-kitap teklif ediyorsanız, uzun bir sayfaya ihtiyacınız olmayacak. Risk çok az olduğu için, ziyaretçilerin iddia etmelerini sağlamak için gereken ikna edici içerik miktarı da çok azdır. Uzun bir sayfa ile ziyaretçileriniz için karmaşık olabilirsiniz. Teklifiniz düşük riskliyse, sayfanızı basitleştirmeyi deneyin.
Ana Başlıklar
11. Kampanya mesajları sayfayla eşleşsin
İleti eşleşmesini elde etmek, reklamla açılış sayfası arasındaki birkaç ögenin koordine edilmesini içerir. Ancak, buradaki en önemli detay başlıkla eşleşiyor olması. Açılış sayfası başlığınız reklamınızın başlığına uyduğunda, ziyaretçilerinize tam olarak doğru yerde oldukları hissiyatını bildirirsiniz. Longtail UX, “Aramada Amazon nasıl yenilir?” Başlıklı reklamını gösteriyor.
12. Benzersiz satış teklifinizi iletin
Ziyaretçilerin ilk okuması muhtemel olan metindir. Başlığın benzersiz satış teklifinizi aktarması çok önemlidir. Teklifi sunarak, kullanıcının alacağı en büyük fayda nedir? İşte ona bu başlık ve altında bunu iletebilirsin.
13. Merak uyandıracak içerik oluşturun
Sayfa içeriğinin geri kalanını okumalarını sağlamak için küçük bir gizem katmanız faydalı olacaktır. Meraklandırıcı bir içerik planladığınızda, ziyaretçileriniz sonuca gidene kadar sayfadan ayrılmayacaklardır. Benzersiz satış teklifinizin (USP) sadece bir kısımını ortaya çıkaran başlık yazarak, daha fazla bilgi edinmeleri için tıklayıp sayfayı kaydırmalarını sağlayabilirsiniz.
14. İstatistikler sunun
İstatistikler güçlü ve ikna edici bir kuvvettir. Doğru yerde kullanıldığında, örneğin bir başlık gibi, teklifin neden talep edilmeye değer olduğunu vurgulamaya fayda sağlar. Google Ads hizmeti sunan firmanın örneği: “PPC şirketlerinin% 99’u Google’ın herkese söylediklerini yapıyor. En İyi PPC şirketleri Google’ın kimseye söylemediğini yapar.” Kendilerini özelleştiren güzel bir vurgu.
15. Bir soru sorun
Bir başlığın başarılı olması için okuyucunun ilgisini çekmesi gerekir. Soru başlıklarını bu kadar etkili yapan da budur. Doğal olarak okuyucudan bir cevap isterler. Ayrıca okuyucuyu satın alma, okuma, indirme vb. Komutları vermek yerine okuyucuyu yansıtmalarını sağlayacak şekilde yaparlar.
“Uygulama indirmelerinizi iki katına çıkarma kılavuzunu edinin” yerine, “Uygulama indirmelerinizi nasıl iki katına çıkarabilirsiniz?”
16. Medya dosyalarını sadece görüntü olsun diye kullanmayın
Sayfanıza medya dosyaları eklemek caziptir çünkü orada olması gerektiğini hissediyorsunuz. Yada etrafınızdan sürekli bunları duymuş, rakiplerinizden görmüş olabilirsiniz. Medya metni parçalayıp içeriği görsel olarak daha çekici hale getirse de, keyfi bir şekilde eklememelisiniz. Değer kattığından emin olun. Doğru kullanılan medyadan yararlanabilirsiniz, ancak bir resim veya video eklemek sayfanın hızına mal olur. Medyanızın buna değer olduğundan emin olun.
17. Etkileyici içerikler için bilgi grafikleri oluşturun
Bilgi grafikleri, sayıları görsel olarak içeriğe ekleme özelliği olmasından dolayı mükemmeldir. Ortalama reklam harcaması getiriniz, lider rekabetten 5 kat daha yüksekse, bunu belirtmei Göster. Örneğin bir bilgi grafiği bu eşitsizliği göstermek için çok iyi ifade edebilir;
18. Yazıların yeterince büyük olduğundan emin olun
İçeriğin gerçekten okunaklı olduğundan emin olmalısınız. Kitap okumaya alıştığımız boyut 16 piksel olduğundan, daha küçük kullanım oranı tavsiye edilmez.
19. Formları kullanıcı deneyimine göre oluşturun
Formlarda çok uzun veriler istemek açılış sayfalarında hayal kırıklığı yaratabilir. Tabi bu teklifinizin ne olduğu ile doğrudan ilişkili olsa da, detaylar için farklı bir uygulama düşünebilirsiniz. İnsanlar hızlı tıklamalar yapmayı, takılmadan ilerlemeyi istiyorlar.
Kampanyanız gereği daha fazla bilgiye ihtiyaç duyuyorsanız formları adım adım ilerletmek daha fayda sağlayıcı olabilir. Böylece fazla bilgi edinmeniz gereken durumlarda, çok adımlı formlar ile dönüşüm oranını arttırabilirsiniz.
20. Form hatalarını belirtin
Bazı durumlarda aşamalar gözden kaçabilir. Kullanıcılar formunuzda bir hata yaptığında, nedenini ve düzeltmek için ne yapması gerektiğini bilmesi gerekir. Hatalarınızın açıklayıcı olduğundan ve yanlış alana özgü olduklarından emin olun.
21. Yorumları dahil edin
Sunduğunuz hizmete yönelik yorumlar eklemek ilgi çekici olacaktır. İnsanlar deneyimleyen kişilerin anlatacaklarına ihtiyaç duyarlar. Çoğu zaman hizmetin açıklamasından çok bu görüşleri okuyarak satın alma kararları verebiliyorlar. Bu nedenle yorumların olması dönüşümü tetikleyici büyük bir etken olacaktır.
22. Vaka incelemesi ekleyin
Tek bir konuya odaklanmak yerine, ürün veya hizmetin sorumlu olduğu sonuç üzerine odaklanın. Müşteriyi içeriğin odak noktası yapmak yerine, örnek olay incelemesi ve sonucu vurgulayarak göstermektedir. Sayfanıza video formunda da dahil edilebilir.
26 Kasım 2019
Yorum yapılmamış
Yazar: Gökhan AKSOY